Berti Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 gister bij tuincentrum drie herfstframbozen gekocht.niet opgelet (had haast) en eentje ervan heeft GEEN blaadjes.de andere twee WEL. is die ene DOOD? hoe weet ik dat? kan ik die ruilen? iig niet meer als ik hem vandaag in de grond zet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Ik kom nogal eens dode frambozen tegen in tuincentra, dus ik zou hem eigenlijk wel even ruilen. Hij kan nog komen, maar ze doen altijd erg moeilijk met garantie en dat zou zonde zijn. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 gister bij tuincentrum drie herfstframbozen gekocht.niet opgelet (had haast) en eentje ervan heeft GEEN blaadjes.de andere twee WEL. is die ene DOOD? hoe weet ik dat? kan ik die ruilen? iig niet meer als ik hem vandaag in de grond zet....http://www.bioplek.org/techniekkaartenbovenbouw/techniek65hartslag.html Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel-nature Posted April 23, 2011 Share Posted April 23, 2011 Breek een takje als je geen sap ziet is hij waarschijnlijk dood. Quote Kweker sinds 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 23, 2011 Share Posted April 23, 2011 Breek een takje als je geen sap ziet is hij waarschijnlijk dood.De 1e boom heeft een sterkere sapstroom dan de andere. Je kunt beter een stukje bast eraf krabbelen en kijken of de boom groen is van binnen. Scheelt je ook een takje. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted April 23, 2011 Share Posted April 23, 2011 Het is een framboos dat is een struik geen boom Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berti Posted April 23, 2011 Author Share Posted April 23, 2011 takjes vallen bij DEZE niet af te breken.het is dus gewoon 1 stengel in een pot die nog moet uitslaan...ik heb hem maar gewoon erin gezet en er ZIT een knop in dus laten we het beste ervan hopen.elke dag verhaaltje aan voorlezen en lief tegen lachen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Ha Berti, ik weet niets van de kwaliteit van tuincentra maar de frambozen die ik bij mijn kweker heb gekocht hadden allemaal geen blaadjes bij aankoop en nu lopen ze allemaal lekker uit. De een wat enthousiaster dan de ander maar ze komen vanzelf allemaal in het blad. Wat ik bedoel te zeggen is dat geen blad niet hoeft te betekenen dat ie dood is. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berti Posted April 26, 2011 Author Share Posted April 26, 2011 heb ze dus nu allemaal in de grond staan.wat me opviel, is dat die ene met die kale tak, ook veel minder wortels had dan die andere. maar wat nog MEER opviel is dat toen ik bij INTRATUIN kwam (waar ik hem niet heb gekocht) is dat de kwaliteit van het gebodene er veel beter uitzag (gezondere planten meer blad) we zullen het afwachten.grond is goed, is bekalkt, bemest....en we hebben goed weer.wat willen die planten nou nog meer....hup, groeien....we willen frambozen dit jaar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts