Jump to content

Featured Replies

Posted

hallo allemaal,

Aangezien mijn tuin nog niet klaar is wil ik eigenlijk al wat voor zaaien in bakken!

Kan ik sla ook gewoon zaaien in bakken en als ze zo ver zijn in de grond zetten?

gr.

hallo allemaal,

Aangezien mijn tuin nog niet klaar is wil ik eigenlijk al wat voor zaaien in bakken!

Kan ik sla ook gewoon zaaien in bakken en als ze zo ver zijn in de grond zetten?

gr.

Tuurlijk... sla vind ik nog makkelijker dan radijs... Het zijn lichtkiemers, dus de zaadjes niet diep onder de grond... of er op, of net bedekt...

dscn6823de.jpg

Ha, wat toevallig, ik was hier net informatie over aan het zoeken.

Ik wil pluksla gaan zaaien in een schaal of bak. Hoe diep moet de schaal/bak ongeveer zijn? Het mag redelijk vol begrijp ik, toch?

• Author

Ik heb kropsla: de meikoningin, hoe groot moeten ze zijn voordat ik ze in de volle grond kan zetten?

Betekent 1 zaadje eigenlijk ook 1 kropsla? Ik heb nog nooit gezaaid, dus ik heb geen idee hoeveel ik moet gebruiken

en hoe ?

Dankjewel voor je snelle antwoord!

Ik heb kropsla: de meikoningin, hoe groot moeten ze zijn voordat ik ze in de volle grond kan zetten?

Betekent 1 zaadje eigenlijk ook 1 kropsla? Ik heb nog nooit gezaaid, dus ik heb geen idee hoeveel ik moet gebruiken

en hoe ?

1 zaadje wordt een complete krop, en hoe meer zorg... hoe mooier de krop. Ik zie tuinders om me heen sla uitplanten van ongeveer 5 cm. Wel beschermen tegen eventuele slakken. Kan je doen met een opengeknipte oude fles of bloempot...

Sla kan ook in wat schaduw.

Mijn (niet al te grote) ervaring is zelfs dat het liever niet in de volle zon staat.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Idd, zeker naarmate het warmer wordt. In het vroege voorjaar willen ze wel alle zon.

In een 'normaal' voorjaar willen ze graag alle zon, maar mijn sla wil in dit belachelijk zonnige en hete voorjaar liever niet in de volle voorjaarszon!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/