verbruggen Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 (edited) Wegens plaatsgebrek in de serre heb ik een afdakje gemaakt voor mijn tomaten.Hoeveel tomaatplanten zou ik hieronder zetten? (het is het eerste jaar dat ik een moestuin begin en ben nog een echte leek op dat vlak)de afmeting van het afdak isL: 3,70MB: 98CmH: 1,80M moet ik ook iets maken aan de zijkanten van het afdak voor als het regent ofzo zodat de planten niet nat worden?Momenteel zijn mijn planten ongveer 40 a 50cm Mvg,Verbruggen Edited May 21, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Kijk eens hier : tomatenafdak-wie-bedenkt-ontwerpt-iets-praktisch-t12218.html Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobvanschie Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Netjes gemaakt Ik heb iets vergelijkbaars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
els Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 mooi werkje! aan de zijkant leg ik meestal wat mulching, bij hevige regen worden de plantjes dan ook niet zo snel vuil van de aarde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Ziet er goed uit! Wat je wel moet doen is de zijkanten, zeker bovenaan, dichtmaken. Regen valt gewoon schuin, zeker als het wat waait. Met dat afdak hou je gewone regen tegen, maar de wat zwaardere regen gaat alsnog al je planten nat maken. Heb hier thuis dezelfde ervaring. Eergisternenacht een zwaar onweer en de hele boel was kleddernat... Dit is hoe ik het heb (zie links). Ik ga de zijkanten nog dichtmaken met bouwfolie en ook het bovenste gedeelte van de voorkant. Heeft ook een hoger serre-effect dan, kan nooit kwaad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts