krachtwerk Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Hallo ik heb dit jaar mijn eerste moestuinbak gemaakt, 3 weken geleden gezaaid, en nu staan in alle vakken plantjes. Ik heb in ieder gat 2 zaadjes geplant, maar heb nu dus ook overal twee plantjes naast elkaar staan.Mijn vraag is dus, wat moet ik hiermee nu.. gaan ze elkaar in de weg zitten en moet ik overal 1 plantje laten staan.. of kan ik ze gewoon hun gang laten gaan en ik zie wel? Quote
Jenneke Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Dat hangt ervan af hoe groot je vakken zijn en wat voor plantjes je hebt.Ik zet bijvoorbeeld 4 koolrabi's, 9 mini-paksoy en 36 radijsjes in 1 vak. Slaplantjes doe ik er 5, maar oogst er 4 als ze nog klein zijn voor zo maar eens wat slablaadjes op brood of zo, en 1 laat ik dan uitgroeien tot een mooie dikke krop (hoop ik dan ), bietjes doe ik er 9, maar ik hoef dan ook geen megagrote bietjes. Op een hoek heb ik 1 komkommer gezet die ik langs de schutting ga laten groeien. Misschien kun je een foto paatsen voor de duidelijkheid? Ah foto staat er, maar wat zijn het?De bovenste lijkt wel wat op tuinbonen of zo (ben niet zo goed in het herkennen van plantjes ) Quote
krachtwerk Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 ja de bovenste zijn tuinbonen.. het gaat me er juist om dat ze uit het zelfde gat komen.. en volgens mij is dat niet goed voor ze he? Quote
Bit Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Die tuinbonen staan prima zo hoor, beetje dicht op mekaar, maar niet erg.Bij mij staan ze in de rij op 7 cm ongeveer, in een rij van 30 stuks. En ik zie er hier maar 2. Dus ruimte zat. Van de 2e foto zie ik niet zo snel wat het is. Iets van kolen ? Dat staat te dicht opeen dan ja. 1 weghalen lijkt me dan. Quote
Jenneke Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Bij de tuinbonen zou ik er nog een paar bij zetten, ik had er vorig jaar 8 in 1 vak en dat ging prima. Quote
krachtwerk Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 De onderste is savooiekool, en ik bedenk me nu net dat dat sowieso niet gaat .. Het is natuurlijk ook per groente verschillend he.. Tja ik ben er net pas mee bezig, dus ik ben echt nog een leek.. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties. Ik blijf het forum in de gaten houden. Groetjes.. Quote
Jenneke Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Savooiekool gaat wel als je hem op een hoek zet en hem schuin over de rand laat groeien, of overpoten in een grote pot. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.