bobvanschie Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Goedemiddag op deze vooral natte dinsdag Waarom worden mijn kolen zo sprieterig? (Rode kool, bloemkool, winter bloemkool, spruitjes) Ze staan buiten, voorgezaaid in normale potgrond. Potjes zijn 7x7. Halve dag zon. Je moet de afbeeldingen als het ware een kwartslag gedraaid zien Alvast bedankt,Bob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Ja, vált nog wel enigszins mee hoor. Uitplanten in de volle grond tot aan de kiembladeren; staan ze gelijk wat steviger. Is toch echt een kwestie van én temperatuur in combinatie met hoeveelheid licht. Is ff niet anders, maar nog goed te gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johmir Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Ik zou ze inderdaad snel uitplanten in de volle grond, beetje diep tot aan de kiemblaadjes. Daarna lekker verzorgen, mest erbij en wachten tot ze flink opgroeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobvanschie Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 Dank jullie wel ga ik gelijk doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Gewoon planten. Potgrond is volgens mij niet ideaal voor jonge kolen. Mijn ervaring is toch dat ze daar niet zo goed in groeien. Een mengeling van tuinaarde, compost, een beetje potgrond en een beetje organische mest (droge korrels) geeft een beter resultaat als ze nog wachten op een plaatsje en wat langer in hun potje moeten staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts