Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag op deze vooral natte dinsdag

Waarom worden mijn kolen zo sprieterig? (Rode kool, bloemkool, winter bloemkool, spruitjes)

Ze staan buiten, voorgezaaid in normale potgrond. Potjes zijn 7x7. Halve dag zon.

2014052717081458351401203559.jpg

2014052717082383051401203568.jpg

Je moet de afbeeldingen als het ware een kwartslag gedraaid zien

Alvast bedankt,

Bob

Geplaatst:

Ja, vált nog wel enigszins mee hoor. Uitplanten in de volle grond tot aan de kiembladeren; staan ze gelijk wat steviger. Is toch echt een kwestie van én temperatuur in combinatie met hoeveelheid licht.

Is ff niet anders, maar nog goed te gebruiken.

Geplaatst:

Ik zou ze inderdaad snel uitplanten in de volle grond, beetje diep tot aan de kiemblaadjes. Daarna lekker verzorgen, mest erbij en wachten tot ze flink opgroeien.

Geplaatst:

Gewoon planten. Potgrond is volgens mij niet ideaal voor jonge kolen. Mijn ervaring is toch dat ze daar niet zo goed in groeien. Een mengeling van tuinaarde, compost, een beetje potgrond en een beetje organische mest (droge korrels) geeft een beter resultaat als ze nog wachten op een plaatsje en wat langer in hun potje moeten staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...