kiekenboerinneke Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Ik ben zo'n spul van Bayer ( tal van ziekten ) gaan halen voor m'n groenten te beschermen tegen vanalles-en-nog-wat maar ik zat klem met de dosering. Er staat 21gr/100m2. Hie weet je eigenlijk hoe je dat moet verdunnen? Bij sierplanten staat er dan wel 32gr/10liter water. Ik ben even de kluts kwijt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 hoe heet t spul?21g/100m2 is vreemd, bedoelen ze 21g/10 liter voor 100m2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted June 1, 2014 Author Share Posted June 1, 2014 Het heet "tegen tal van ziekten" van bayer Inhoud: 174gr dithane WG neotec.Op basis van 75% mancozeb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 http://www.bayergarden.be/nl-NL/data/Products/d/Dithane%20WG.aspx"De dosis is afhankelijk van de teelt en van de te bestrijden ziekten en varieert tussen 20 en 37 g / 10 L water / 100 m²." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted June 1, 2014 Author Share Posted June 1, 2014 Oooooooh ( sta ik hier met rode wangen..... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 in het schema staat het ook een beetje raar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted June 1, 2014 Author Share Posted June 1, 2014 Ha ok Inmiddels dosis gemaakt. Ipv te halveren ( 10 gr op 5 liter ) ineens de volle 10 gemaakt...Erg slim ( not ) want nu heb ik een halve gieter over. Deze staat ( goed afgedekt tegen "ongewenst" drinken ) achter m'n kas. Geen idee of het goed blijft want anders ga ik m 'n volledige mesthoop moeten besproeien om er vanaf te geraken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 weet je wel zeker dat je het wilt gebruiken...? http://www.fytoweb.fgov.be/ProdCommerc/ProdCommercialDet.asp?searchvalue=856&ExternSearch=DITHANE%20WG&lang=1http://www.edialux.be/UserFiles/file/MSDS/HGP/BENL/VF_Dithane_WG.pdf oogsten mag pas na 4 weken of meer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Dat is op zich geen probleem, Rob... De tomatenplanten hebben momenteel nauwelijks vruchten, enkel héél veel bloemen.Idem dito voor de aardappels. Hier staan zelfs nog geen bloemen op.Normaalgezien moet je om de 2 weken spuiten volgens de verpakking. Ik ga zien hoe alle planten groeien en dan zien of ik nog spuit of niet.Ze staan ruim en zijn goed verlucht ( voor- en achterkant van de kas staan open dus als er een windje staat wordt alles goed "getrild" ) dus is er zowieso al minder kans op schimmel - en andere ziektevorming ( althans dat hoop ik toch )Alleszins toch dank om even de msds documenten door te geven. Deze uitleg staat niet op de verpakking van mijn product. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts