Jump to content

Doseringsprobleempje Bayer "tegen tal van ziekten"

Recommended Posts

Ik ben zo'n spul van Bayer ( tal van ziekten ) gaan halen voor m'n groenten te beschermen tegen vanalles-en-nog-wat maar ik zat klem met de dosering. Er staat 21gr/100m2. Hie weet je eigenlijk hoe je dat moet verdunnen?

Bij sierplanten staat er dan wel 32gr/10liter water.

Ik ben even de kluts kwijt

Ha ok

Inmiddels dosis gemaakt.

Ipv te halveren ( 10 gr op 5 liter ) ineens de volle 10 gemaakt...

Erg slim ( not ) want nu heb ik een halve gieter over.

Deze staat ( goed afgedekt tegen "ongewenst" drinken ) achter m'n kas.

Geen idee of het goed blijft want anders ga ik m 'n volledige mesthoop moeten besproeien om er vanaf te geraken

Dat is op zich geen probleem, Rob... De tomatenplanten hebben momenteel nauwelijks vruchten, enkel héél veel bloemen.

Idem dito voor de aardappels. Hier staan zelfs nog geen bloemen op.

Normaalgezien moet je om de 2 weken spuiten volgens de verpakking. Ik ga zien hoe alle planten groeien en dan zien of ik nog spuit of niet.

Ze staan ruim en zijn goed verlucht ( voor- en achterkant van de kas staan open dus als er een windje staat wordt alles goed "getrild" ) dus is er zowieso al minder kans op schimmel - en andere ziektevorming ( althans dat hoop ik toch )

Alleszins toch dank om even de msds documenten door te geven. Deze uitleg staat niet op de verpakking van mijn product.