verbruggen Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Sinds enkele weken staan mijn 3 komkommerplantjes in de tunnelserre, deze hebben altijd mooi gestaan tot vorige week.de bladeren zien geel en ze gaan 1 voor 1 hangen, één plant is zeker verloren volgens mij maar de andere twee plantjes vrees ik er ook voor.kan iemand me raad gevn wat er mis loopt?moet ook zeggen de plantjes staan een 3 tal weken in de tunnel en ze zijn nog geen cm gegroeid hier onder de bijgevoegde foto's Quote
RobO Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 je grond ziet er wat bijzonder uit: zand, wat afval, is het wel goede kweekgrond? heb je er al meer op geteeld? is er voldoende bemesting? en niet te nat geweest? Quote
Bit Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Zelfde indruk, maar dan met extra nadruk op : hoezo nat ?. Is er een reden dat het daar zo nat is ? Heb je water gegeven ? Maar dan vooral : waaróm ? En dan bedoel ik daar eigenlijk mee : Jij zit je af te vragen, waarom het maar niet wil groeien, en dan is het best een normale reactie, om dús meer water te geven, of zelfs water te geven én mest. Een komkommer wil eerst ff goed staan en aan de groei kunnen, daarna willen ze voldoende vocht ja, maar op deze manier in de volle grond is dat al gauw genoeg hoor ( tenzij je op zeer droge zandgrond zit, ma ja, of Komkommers daar op willen groeien ? ). Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Mijn komkommers zijn vreetzakken.... Regelmatig bijmesten is de boodschap ( maar ook niet té veel.... Ik gebruik de groentemest van de AVEVE en dit mag om de 2 weken ) Quote
geertlaurent Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Op de allerlaatste foto zie je duidelijk dat het steeltje het probleem vormt. Boven is die nog mooi groen en onderaan is hij geheel rot. Te veel water of beschadigd door wortelvraat of door de wind verdraaid. Maar water lijkt mij de boosdoener. Ik vrees voor hetzelfde bij 2 van mijn meloenen door de vele regenvlagen van de afgelopen weken. Quote
verbruggen Geplaatst: 4 juni 2014 Auteur Geplaatst: 4 juni 2014 Bij de drie planten staat bij elk een pet fles, ze hadden me verteld dat ik dat moest doen omdat komkommers veel water nodig hebben ook dat ik ze bij warme dagen onderaan de plant extra water moest geven. Niet dus! Is mijn eerste moestuinseizoen, dus ik vertrouw wat op de raad dat me gegeven word. Mvg, verbruggen Quote
spike Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Als de planten groot zijn hebben ze veel water nodig. Bij warmte veel zon heb je meer verdamping!Ook groeien ze hard deze komkommer planten staan te nat die grond moet vlug droger worden!De kou die ook er nog was in combinatie met het afkoelen door het regenwater! Je zou nog kunnen proberen ze in drogere grond te verpoten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.