Ga naar inhoud

Foutje bij uien denk ik(probeerseltje)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

Ik had een tijdje geleden een paar uitgelopen uien liggen(gekocht gehad in de winkel) en die heb ik in de grond gestoken. Nu kwamen daar dus een stuk of 4 tot 6 uitjes uit, zijn dit dan de plantuien die ik volgend jaar kan planten? of kan dat niet?

Wij zijn dit jaar begonnen met een moestuintje en moeten nog veel bijleren

Geplaatst:

hey,

nee, echt gewone ui die je in de winkel koopt, ik dacht kan het maar proberen. Nu kan ik het dus best weggooien denk ik? ze geuren wel enorm.

toegevoegde foto is gevolg van 6 uien(uit de winkel gekocht en uitgelopen) te planten

Snapshot2014060677731402085153.JPG

Geplaatst:

Het blad is ook lekker. Eten als bieslook of lenteuitjes (wel heel fijn snijden), of meebakken of koken (dan kun je grover snijden).

Geplaatst:

Ja precies, daarom snapte ik het ook al niet!

Maar ik zie dat de TS een Belg is. Misschien hebben de verschillende uiensoorten in België andere namen dan in Nederland...?

Geplaatst:

wij hebben ook bosuien, lenteui noemen wij hier pijpajuintjes. en sjalotjes hebben we ook. En ik weet het verschil wel tussen een gewone ui en een sjalot. Dit waren uien die ik gekocht had in de aldi. Ik verwerkt deze gewoon in een soepje ofzo.

Geplaatst:

Ah oké.

Maar toch zie ik op je foto aan de meeste stengels echt maar één uitje zitten, en dat klopt dus ook met de groeiwijze van de gewone uit.

Kan het niet zijn dat er bij diegene helemaal rechts op de foto, de bol wat is opengesprongen en dat het daardoor LIJKT of er meerdere uitjes zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...