Jump to content

Aardvlooien vangen, truc

Recommended Posts

Ik was vandaag heel vroeg in de moestuin, zo vroeg dat er overal ondanks de hete dagen nog dauw op zat.

De bloemen van de mosterdplanten zagen zwart van de aardvlooien en die leuke truc dat je een plank met lijm erboven moet houden om ze te vangen heb ik nog nooit toegepast. Ik heb nooit een plank bij mij in de moestuin, laat staan een tube lijm!

Dus uit balorigheid geef ik de mosterdbloemen een zwiep om alle vlooien weg te zien springen maar tot mijn verbazing deden ze dat niet! Door de dauw was alles nattig en ze KONDEN niet springen.

Dussss mijn nieuwe truc: ga voor dag en dauw naar buiten, neem een plastic bekertje mee met een klein laagje water, hang de bloem of plantenknop die bezet is door aardvlooien in het plastic bekertje en tik tegen de plant. De aardvlooien vallen van de plant IN het plastic bekertje in het water. Het kost ze uren om hier weer uit te komen dus je hebt alle tijd om ze elders neer te zetten ( bij de buren ofo) of plat te drukken, aan de kippen te geven of wat je maar wil . Ik had in enkele minuten mijn mosterdplanten aardvlo vrij en mijn plastic bekertje zat vol met honderden vlooien!