michel_t Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Wij gebruiken zoveel Dille dat mijn Dilleplantjes het niet bij kunnen houden.Nu vraag ik mij af of het schadelijk is voor mijn Dilleplantjes als ik ze helemaal kaal pluk?Of stimuleert dit juist weer de aanmaak van nieuwe blaadjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Nou, helemáál kaal zou ik ze niet plukken nee, laat er een blaadje aanzitten of 2. De plant leeft via zijn bladeren he ? ( elke plant ) en niet alleen via zijn wortels.Maar zolang er groen aan de plant zit zal hij proberen nieuw blad te maken ja ( stengel is ook groen trouwens, dat werkt ook mee ).Je kan vér gaan, maar : proberen de grenzen op te zoeken is vragen om problemen ( luis bv ) Nieuwe Dille nu nog bijzaaien, lukt trouwens ook nog wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Doorgaans raadt men aan om gespreid te zaaien zodat je altijd nieuwe verse dille hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Dille heeft niet echte blaadjes ; zijn meer sprieten......wat trouwens ook lekker is, zijn de zaadjes.....laat een plantje in bloei schieten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michel_t Posted June 10, 2014 Author Share Posted June 10, 2014 Helaas heb ik geen plek meer om nog meer Dille te zaaien maar ik heb nu op een aantal sprieten na alle Dille geoogst.De stammetjes staan allemaal nog wel dus ik ben benieuwd hoe snel alles weer aangroeit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Haal dan in de tuinzaak een potje nieuwe dille en zet die in de plaats Dat is de beste optie als je veel dille nodig hebt maar weinig plaats hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts