RoelT Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Ik gebruik altijd koolkragen tegen de koolvlieg, maar hoe lang moet je ze eigenlijk laten zitten? Ik laat ze er meestal tot de oogst zitten, maar soms vergroeien ze dan met de koolstam. Hebben koolkragen ook nog nut als de plant al ouder is of kunnen ze na een tijdje weg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 ik denk van niet, er zijn 3 generaties en de laatste gaat zelfs in de jonge spruitjes zittenwij laten de kraagjes zitten en snijden in januari nieuwe van een rol dakleer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 (edited) Ook ik laat de koolkraagjes heel het seizoen zitten. Zo in de loop van de winter blijkt steeds weer dat een deel van de kraagjes is verdwenen.Maar ik maak ze van oude fietsbanden (binnenbanden) die rekken mee daarom geen last van insnijden in de steel van de kool. Edited June 12, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johmir Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Ik laat ze ook zitten (hoewel slakken het een ideale schuilplaats vinden). Ik heb ze gemaakt van rubber vijverfolie, dus eindeloos herbruikbaar en flexibel bovendien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 onder ons dakleer vind ik nooit wat, ik denk dat de geur van teer vliegen en slakken etc weg houdt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoelT Posted June 15, 2014 Author Share Posted June 15, 2014 Dank voor jullie antwoorden. Ik kan ze dus beter laten zitten. Ik maak ze altijd van vliesdoek, en verzwaar die dan met kleine stenen. Het idee om ze eerder te verwijderen was om ze dan beter te kunnen hergebruiken. Even nieuwe maken is echter ook geen enkel probleem natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts