Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Koolkragen, hoe lang eigenlijk?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik gebruik altijd koolkragen tegen de koolvlieg, maar hoe lang moet je ze eigenlijk laten zitten? Ik laat ze er meestal tot de oogst zitten, maar soms vergroeien ze dan met de koolstam. Hebben koolkragen ook nog nut als de plant al ouder is of kunnen ze na een tijdje weg?

Geplaatst:

ik denk van niet, er zijn 3 generaties en de laatste gaat zelfs in de jonge spruitjes zitten

wij laten de kraagjes zitten en snijden in januari nieuwe van een rol dakleer

Geplaatst:

Ook ik laat de koolkraagjes heel het seizoen zitten. Zo in de loop van de winter blijkt steeds weer dat een deel van de kraagjes is verdwenen.

Maar ik maak ze van oude fietsbanden (binnenbanden) die rekken mee daarom geen last van insnijden in de steel van de kool.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik laat ze ook zitten (hoewel slakken het een ideale schuilplaats vinden). Ik heb ze gemaakt van rubber vijverfolie, dus eindeloos herbruikbaar en flexibel bovendien.

Geplaatst:

onder ons dakleer vind ik nooit wat, ik denk dat de geur van teer vliegen en slakken etc weg houdt

Geplaatst:
  • Auteur

Dank voor jullie antwoorden. Ik kan ze dus beter laten zitten. Ik maak ze altijd van vliesdoek, en verzwaar die dan met kleine stenen. Het idee om ze eerder te verwijderen was om ze dan beter te kunnen hergebruiken. Even nieuwe maken is echter ook geen enkel probleem natuurlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.