citroen Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 In de nacht van Zondag op Maandag is er een enorm onweer met verschrikkelijke hagelbuien over het Antwerpse getrokken . Enorme schade aan alle glazen serres-koepels-auto's-tuinhuisjes enz .Ook aan de gewassen , alle loof geknakt en plat gehageldZo ook het loof van mijn Wortels , het is geknakt en ligt plat , kan daar verder van die wortels nog iets komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 ik zou maar nieuwe zomerwortels zaaien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Mijn wortels hebben ook veel blad verloren maar ik laat ze, heb toch geen plaats om nieuwe te zaaien en op dezelfde plaats doe ik het niet.Nu zie ik pas goed hoeveel schade er overal is, wat zich weer opricht zit vol gaten. Die Mammoth prei zit vol gaten geknakte bladeren en witte vlekken van de kleinere hagelstenen, ze zien eerder grijs nu, haha.Maar dik is ze nog wel, groeit helemaal niet naar omhoog, blijft een korte stam houden.De salade is niet om aan te zien, gaten en aarde er op gespat, ziet er niet appetijtelijk uit hoor. De netten boven de aardbeien hebben wel goed werk gedaan, die zijn niet geschonden, de kleindochter zal straks weer content zijn als ze mag plukken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaatje1966 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 inderdaad willy ook gisteren voor t eerst terug in de tuin geweest de rabarber opgekuist en alle kapotte stengels verwijderd de knop van de plant is niet beschadigd dus deze komt terug goed frambozen zijn verloren alle takken met vruchten zijn afgescheurd - het zij zo laat nu de nieuwe scheuten doorgroeien voor volgend jaaraardbeien zijn allemaal stuk ook de uitlopers zijn kapot dus wacht af of het hartje van de plant nog gaat groeien dan worden het volgend jaar terug de oude struiken i p v nieuwe plantjes jeneverbessen/stekelbessen zijn hun vruchten kwijt liggen op de grond en takken afgebroken maar de hoofdstam is nog intact dus komt ook nog goedvanavond komt het eerste stukje van de groenten aan de beurt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Mijn wortelen werden begin maart volledig opgevreten door slakken, op het hart na. Daar zijn nog mooie wortelen van gekomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Dan laat ik ze staan ,en wacht af wat er nog van komt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enjoy! Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Vervelend hoor! Dit geeft veel werk extra.Hopelijk valt het nog een beetje mee.Zitten er in jullie streek veel professionele tuinders? Hebben die ook zoveel schade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted June 12, 2014 Author Share Posted June 12, 2014 Weinig aan te doen aan zulke hagelbollen = gewoon overmacht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaatje1966 Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Vervelend hoor! Dit geeft veel werk extra.Hopelijk valt het nog een beetje mee.Zitten er in jullie streek veel professionele tuinders? Hebben die ook zoveel schade?bij mij in de buurt 2 groentenkwekers en 1 plantenkwekeralles vernietigd we zaten in het center van de hagelstorm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts