Jump to content

Hagelschade aan gewassen

citroen

Recommended Posts

104528367283240438982311026388934318286991o46601402426645.jpgIn de nacht van Zondag op Maandag is er een enorm onweer met verschrikkelijke hagelbuien over het Antwerpse getrokken . Enorme schade aan alle glazen serres-koepels-auto's-tuinhuisjes enz .

Ook aan de gewassen , alle loof geknakt en plat gehageld

Zo ook het loof van mijn Wortels , het is geknakt en ligt plat , kan daar verder van die wortels nog iets komen

Mijn wortels hebben ook veel blad verloren maar ik laat ze, heb toch geen plaats om nieuwe te zaaien en op dezelfde plaats doe ik het niet.

Nu zie ik pas goed hoeveel schade er overal is, wat zich weer opricht zit vol gaten. Die Mammoth prei zit vol gaten geknakte bladeren en witte vlekken van de kleinere hagelstenen, ze zien eerder grijs nu, haha.

Maar dik is ze nog wel, groeit helemaal niet naar omhoog, blijft een korte stam houden.

De salade is niet om aan te zien, gaten en aarde er op gespat, ziet er niet appetijtelijk uit hoor. De netten boven de aardbeien hebben wel goed werk gedaan, die zijn niet geschonden, de kleindochter zal straks weer content zijn als ze mag plukken.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

inderdaad willy ook gisteren voor t eerst terug in de tuin geweest

de rabarber opgekuist en alle kapotte stengels verwijderd de knop van de plant is niet beschadigd dus deze komt terug goed

frambozen zijn verloren alle takken met vruchten zijn afgescheurd - het zij zo laat nu de nieuwe scheuten doorgroeien voor volgend jaar

aardbeien zijn allemaal stuk ook de uitlopers zijn kapot dus wacht af of het hartje van de plant nog gaat groeien dan worden het volgend jaar terug de oude struiken i p v nieuwe plantjes

jeneverbessen/stekelbessen zijn hun vruchten kwijt liggen op de grond en takken afgebroken maar de hoofdstam is nog intact dus komt ook nog goed

vanavond komt het eerste stukje van de groenten aan de beurt

Vervelend hoor! Dit geeft veel werk extra.

Hopelijk valt het nog een beetje mee.

Zitten er in jullie streek veel professionele tuinders? Hebben die ook zoveel schade?

bij mij in de buurt 2 groentenkwekers en 1 plantenkweker

alles vernietigd

we zaten in het center van de hagelstorm