Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Leuk!

Als je zoekt op internet op organza zakjes, dan vind je er een heleboel te koop voor weinig geld. Je kunt ook naar een 1-euro shopper gaan en soms heeft de action ze ook.

Als je eits anders zoekt, kun je op internet zoeken op buidelzakjes.

En je kunt het zelf heel gemakkelijk maken, ook als je geen naaimachine hebt. En als je het nog gemakkelijker wilt, maak je gewoon een knapzakje: grote zakdoek of een lap van een oud t-shirt of een lapje voor een euro van de markt. Daar leg je in het midden de blaadjes op, vouwt het dicht en doet er een touwtje omheen.

• 1 year later...
Geplaatst:

Hoi allemaal,

Was even aan het zoeken naar dingen die ik met mijn lavendel kon doen! En heb een hoop ideeën opgedaan!

Maar 1 ding heb ik niet kunnen vinden: als ik lavendel thee wil zetten, heb ik dan de bloemen of de blaadjes nodig? (Misschien een hele domme vraag hoor). En zijn er lavendel soorten die niet geschikt zijn voor consumptie of zijn ze allemaal veilig te eten/drinken?

Groetjes,

Anne

Geplaatst:

Anne, de bloem idd voor thee. De lavendel die je pas hebt gekocht bij een tuincentrum o.i.d. niet gebruiken daar kan veel gif op de planten zitten en dus na maanden nog sporen van het residu bevatten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik hbe net lavendelijs gemaakt, maar ik weet niet meer precies de hoeveelheden. Ik heb thee gezet van wat lavendelbloemen, een paar takjes munt, een klein handje rozenblaadjes en citroensap, van water en suiker een siroopje gekookt en dit gemengd, gezeefd en bevroren. Als het bijna helemaal (maar nog net niet keihard) bevroren is ff in de blender en weer verder laten bevriezen. Was verrassend lekker!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik maak er lavendelscrub van,

Tis eetbaar maar ik gebruik het voor een zacht huidje

Ingrediënten,

(biologische) kristalsuiker

Maiskiemolie (of een andere niet sterk geurende olie)

Honing

Lavendel

Vorig jaar had ik eerst lavendlolie gemaakt door de olie in een afgesloten pot te verwarmen (au bain marie) samen met veel lavendelbloemen, zodat de lavandelolie los kwam uit de bloemen en zich mengde met de gewone olie daarna de bloemen er uit gezeefd

Daarna een pot gevuld met suiker en een eetlepel honing, hier olie op gegoten net zo lang tot de suiker goed verzadigd was,

Ik vond het een hele fijne scrub

Dit jaar wil ik het proberen met olie die minder geur heeft als maiskiem olie en misschien laat ik de bloemen wel in de scrub zitten omdat door het wrijven de lavendelgeur misschien nog beter vrij komt

Ook een leuk kado'tje om te geven in n mooi potje

Geplaatst:

wij proefden lavendelboter op het landjevandeboer, heerlijk

ongezouten boter mengen met lavendelbloemen en klaar

of dit recept van smulweb:

Provençaalse kruidenboter

100 gram ongezouten roomboter

1 theelepel verse thijmblaadjes, fijngesneden

1 theelepel rozemarijnblaadjes, fijngesneden

1 theelepel marjoleinblaadjes, fijngesneden

½ theelepel lavendelbloemen

1 theelepel fleur de sel zout

Heerlijk bij roodvlees. Maak deze kruidenboter in het voorjaar dan is de

smaak van de verse ingrediënten het best.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...