Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Beginner: dakraamproject. met foto's!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

okej, duidelijk verhaal jasmin,

verpotten ga ik ook cker doen ja, en bemesten is dus vooral voor de opbrengst..

is natuurlijk wel mooi als er een paar mooie rode tomaten in je plant hangen he..

iig gaan er ook een paar plantjes weg naar fam. en vrienden.. dus ik blijf niet met alle tomatenplanten zitten.. en indd ga ik denk ik een aantal methodes proberen,

zo leer je het toch het snelst denk ik

bedankt jasmin!

Isn't here, just there.. without the t...

Geplaatst:

Ziet er goed uit.

Hoelang heeft het geduurt eer de wortelen uit kwamen?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
  • Auteur

@ aarbeijim

18-04 heb ik de zaden ontkiemt tussen watten, 3 dagen later waren ze ontkiemt en heb ik ze geplant..

4 dagen later stonden ze boven de grond.. dus 2,5 week van zaadje, tot de laatste foto die ik gepost heb..

Geplaatst:
  • Auteur

Zo, even geen internet gehad, maar ik ben weer online, en zal meteen even een update doen!

2lx1ew.jpg

de tomatenplanten:

29ehe89.jpg

ik draai de potjes om de zoveel tijd zodat ze netjes langs hun stokken groeien

2sbmseh.jpg

peterselie:

kbot90.jpg

nieuwe aanwinst, ook uit zaadjes, marjolein:

2148944.jpg

basilicum:

2w6b22c.jpg

2wod5sl.jpg

komkommer:

kvy1d.jpg

bieslook:

9hny4k.jpg

citroenmelisse:

33maec9.jpg

tomaat in mand:

2iihmc6.jpg

15oeah1.jpg

Geplaatst:

Gaat lekker daar. En de tomaatjes worden prachtig verwend... inclusief massage tegen de stress...

Ziet er goed uit. Ben nog steeds nieuwsgierig hoe straks je indeling gaat worden. Maar ik denk dat dat vanzelf zich gaat oplossen... op een gegeven moment groeien je plantjes alle kanten op... en dan ga je ze vanzelf ergens plaatsen... (ergens in of rond huis, of bij een ander...)

Geplaatst:

Ik bekijk nu voor het eerst je dakraam project. Leuk om te zien hoe het bij anderen groeit. Zelf heb ik ook allerlei kruiden binnen staan die de pan uit groeien. O.a. drie soorten basilicum; genovese, Thaise en kaneel. Maar ook o.a. snijselderie, oregano, bieslook en stevia. Zie: https://www.moestuinforum.nl/lisa-s-moestuin-en-kasavontuur-t1704.html

Je moet misschien een beetje gaan letten op je basilicum, zo te zien zijn er plantjes klem komen te zitten, als die afsterven en telkens nat worden door het water geven lijkt mij dat niet bevorderlijk voor de rest van de basilicum. Ook zou ik ze proberen in een grotere pot te zetten, gegarandeerd dat ze zo te weinig voeding krijgen als ze met z'n allen in zo'n klein potje staan.

Ik zou trouwens je vleestomaten snel gaan verpotten hoor. Ik denk echt dat je niet of nauwelijks zou kunnen oogsten als je ze daarin laat. Waarschijnlijk zullen ze al vrij snel gewoon te weinig voeding/grond tot hun beschikking hebben en de pijp uit zullen gaan of niet meer groeien. De wortels zullen aan de grootte van je planten te zien al aardig door elkaar heen zijn gegroeid. Zelf heb ik 12 soorten tomaten en als ik zie hoe snel ze wortels aanmaken en groeien, daar wordt je gewoon bang van.

Zelf gebruik ik trouwens 17 liter potten voor een aantal van mijn stamtomaten. Ik heb gehoord dat 15 liter eigenlijk het minimum is voor stamtomaten en 4 liter het minimum voor kerstomaten. Ook houden tomaten niet van een zure grond. Een beetje kalium bij de grond zou voor een betere smaak en betere houdbaarheid van je vruchten zorgen.

Misschien dat je daar wat aan hebt. Succes verder met je project!

aangepast door Gast

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:
  • Auteur

okeej cool lisa!

bedankt voor je tips, en ik ga binnen nu en een week indd een aantal dingen maar even flink verpotten, zou zonde zijn als het nu misging!

• 1 maand later ...

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.