single_farmer Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Allen, Heb eergisteren de test(zoals hier op het forum gevonden) gedaan om te kijken of ik de aardappelziekte had of niet, vermits er hier en daar (nog zeer beperkt) bruine vlekken op de bladeren kwamen. Enkele van deze blaadjes heb ik geplukt en vochtig in een plastiek zakje gestoken. Na 24 uur was er wat schimmelachtig pluis te zien op 1 van de 3 blaadjes. Dit zou wijzen op de aardappelziekte Nu vraag ik mij af wat het beste is vermits het nog zeer beperkt is en bij deze temperaturen het niet zo fel verder gaat lijkt mij? 1) Gevlekte bladeren verwijderen + alles behandelen tegen ziekte? 2) Planten met gevlekte bladeren rooien en rest behandelen tegen de ziekte? 3) Gewoon alles meteen rooien omdat ze toch sowieso besmet zullen raken? Ik heb gepoot rond 1 april, dus de 90 dagen zijn sowieso toch bijna om. Eind vorige week 2 stuiken uitgedaan met wisselend resultaat, 1ste had 1,3 kilo aardappelen. 2de maar 900 gram. Een mengeling van hele grote als kleine aardappelen, grootvader zij vermits ze nog 'pelde' dat ze nog dikker zouden worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Lijkt me een prima opbrengst voor vroege piepers. Rooien die hap! Geen risico's lopen voor die paar grammen meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts