ShanaAarts Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Beste, ik ben sinds kort een klein kruidentuintje begonnen.. Dit wel in potten die buiten staan..Nu heb ik ook een teentje look in een pot gestopt (die staat nog binnen op de vensterbank) en er staat ondertussen al een groene stengel aan van 25 cm.. Wat nu? Kan ik dat in de pot laten staan? Of kan ik die best ergens buiten planten? En komt er een bloem op of niet. Sorry voor de vele vragen, maar ik vind niet echt het antwoord dat ik zoek.. MVG Shana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Look moet, om goed te groeien een koude periode doormaken. Normaal word die in september - oktober geplant en is dan oogstbaar het volgende jaar augustus, zo ongeveer.Maar knoflook kan ook in de lente geplant worden, opbrengst iets kleiner denk ik.Uw plant mag gerust buiten en zelfs in volle grond als het kan. Bloeien zal die denkelijk niet meer maar aks ge die tot volgend jaar laat staan gaat die bijna zeker bloeien en zaad maken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShanaAarts Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 Bedankt voor het antwoord!Dus kan ik er best nog een paar zetten en die volgend jaar laten bloeien, wil ik eens van nul af aan kunnen beginnen? grtz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Op zaad hoef je niet te rekenen, knoflook maakt geen zaad (op uitzonderingen na). De bloem zal na de bloei mini knoflookjes produceren, bulbines. Daar kan je via de zoekfunctie (rechtsboven) wel meer over te weten komen. Je kan in oktober teentjes in de volle grond stoppen en die dan volgend jaar juni/juli/aug oogsten zoals Willy ook al zegt.Als je de bulbines gebruikt kan je pas een jaar later oogsten. Alles over knoflook: http://www.knoflooksite.nl/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts