Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het grote welke film heb jij als laatste gezien topic

Featured Replies

Geplaatst:

Op andere fora is vaak ook een dergelijk topic, en omdat ik het altijd een leuke manier vind om aan nieuwe films te komen leek het me leuk om hem hier ook te introduceren. Het concept is simpel: je schrijft op welke film je hebt gezien (en eventueel, vooral bij de wat obscuurdere films, of juist met veelvoorkomende namen, regisseur/taal/jaartal/imdb-link er bij of iets anders dat hem herkenbaar maakt), en daarachter kort wat je er van vond. Ik zal voor gaan!

Wij hebben van het weekend een nieuwe film gezien, The Grand Budapest Hotel (http://www.imdb.com/title/tt2278388/?ref_=nm_flmg_wr_1). Van dezelfde regisseur als bijvoorbeeld The Dardjeeling Limited en Moonrise Kingdom, die ik ook erg tof vond. Hij is erg goed in het neerzetten van een sprookjesachtige sfeer, waarin alles net een beetje gek is, een beetje odd. Met heel bijzondere karakters, en zo dus ook in deze film. De film heeft een lekkere vaart en is nergens voorspelbaar, de karakters zijn goed gecast en geacteerd en de plaatjes zijn werkelijk fantastisch. Ik vind het echt een aanrader!

Geplaatst:

Gewéldige film is dat!!!

En The Grand Budapest Hotel gelijk ff gedownload en gekeken maar die heeft geen indruk op mij gemaakt. Behalve de erg mooie plaatjes/decors was er weinig te beleven. Darjeeling beviel me destijds ook al niet... dus is blijkbaar geen favoriete regisseur van mij.

Geplaatst:
  • Auteur

ja het is inderdaad een stijl en sfeer waar je van moet houden denk ik. The life aquatic, ook van die regisseur, zette trouwens al mijn nekharen overeind, verschrikkelijk vond ik die, dus wat dat betreft snap ik wel wat je bedoelt

Die van robo klinkt ook mooi ja!

Eergister had mijn vriend Transendance gedownload, maar ik ben na een half uur ofzoiets weggelopen. Verschrikkelijke film met oa johnny depp (verschrikkelijke vent!), over een professor in artificial intelligence, die nog 4 weken te leven heeft. Dan gaan ze proberen zijn bewustzijn te uploaden naar eoa supercomputer. Hartstikke stom natuurlijk... maar ik gaf het een kans. Ik was er echter subiet klaar mee toen een van de hoofdrolspeelsters vertwijfeld naar haar computerschermen vol data keek, en zei: "I've tried everything.... math... cryptologie... coding..." Ohmijngod she tried CODING?!?!? Wat zegt ze daar nou in vredesnaam? Niets, helemaal niets. Ze roept gewoon random woorden die nerderig klinken die echt niks betekenen. Ze had net zo goed kunnen zeggen "I've tried language, feelings, dogs". Dan val je wat mij betreft als filmmaker behoorlijk door de mand, je probeert een film over een vreselijk ingewikkeld onderwerp te maken maar je weet er dusdanig weinig van af dat zelfs iemand die er niks van af weet door heeft dat je verkeerde dingen zegt. Geen aanrader dus!

Geplaatst:
Definities van coding

werkwoord

convert (the words of a message) into a particular code in order to convey a secret meaning.

"only Mitch knew how to read the message—even the name was coded"

write code for (a computer program).

"When we code a computer program, we do not rewrite the entire thing every time something fails to work."

specify the genetic sequence for (an amino acid or protein).

"genes that code for human growth hormone"

zelfstandig naamwoord

the process of assigning a code to something for the purposes of classification or identification.

"Using axial coding , we further developed the conceptual categories and compared them with each other."

Ik vermoed dat ze toch wel iets zei.. Ookal klinkt het idd niet als de allerbeste film!

Geplaatst:

Haha... The Life Aquatic with Steve Zissou vond ik dan weer geweldig... deels ook door de soundtrack (veel Bowie).

Van Budapest vond ik de vertelwijze en inhoudelijk het verhaal trouwens gewoon niet interessant. Sfeer en stijl kan ik wel hebben.

Het is trouwens: Transcendence, dat zoekt wat makkelijker. Hij komt nu bij mij binnen stromen. Ben benieuwd...

Denk trouwens dat het misschien wel nuttig is om bij de filmervaring te vertellen of je de film thuis of in de bioscoop hebt gezien. Want daar zit qua beleving wel een heel verschil in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.