jelmerh Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 (aangepast) Ik wou even mijn aardbeien showen die ik laatste dagen heb geplant:D in totaal 3 pallets met totaal 48 aardbeien, en nog eens 32 in bakken gezet:D Vind de oude pallet mooier maargoed nieuwe worden ook oud:) 7 juli 2014 aangepast door Gast Quote
jelmerh Geplaatst: 7 juli 2014 Auteur Geplaatst: 7 juli 2014 Nu is hij wel weer zichtbaar als het goed is uploaden uit google drive werkt dus niet Quote
Balto Geplaatst: 7 juli 2014 Geplaatst: 7 juli 2014 Ziet er leuk uit zeg! Kun je uitleggen hoe je het hebt gedaan? Quote
jelmerh Geplaatst: 8 juli 2014 Auteur Geplaatst: 8 juli 2014 Ziet er leuk uit zeg! Kun je uitleggen hoe je het hebt gedaan? Ik heb gewoon de achterkant dichtgemaakt met worteldoek, en latjes erop voor de stevigheid achter. en dan gevuld met potgrond en cocopeat voor de aardbeien. Een soortgelijke van deze heb ik ook besteld 4 stuks : Hier komen volgend jaar ook allemaal aardbeien in:D Quote
DidiF Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 ziet er leuk uit maar waar kan je dit bestellen?heel leuk idee Quote
Jenneke Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Bartel van het Belgische programma Groenland heeft er ooit één gemaakt. Na even zoeken heb ik de video gevonden, hieronder de link. http://www.een.be/programmas/groenland/pallettentuin Quote
Holland Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Hoe gaat dat in de winter als het vriest? Met die die aan de wand hangen? Quote Vriendelijke groeten, Holland
jelmerh Geplaatst: 9 juli 2014 Auteur Geplaatst: 9 juli 2014 Dat weet ik eigelijk niet hoe dat gaat met de winter.. de pallets vertrouw ik wel maar ik zie het wel dit jaar was de winter ook nie zo Quote
Enjoy! Geplaatst: 13 juli 2014 Geplaatst: 13 juli 2014 Ohh wat leuk! Vooral die wand met al die zakken ziet er echt tof uit. Eens kijken of daar van de winter tijd en energie voor is. Quote
jelmerh Geplaatst: 19 juli 2014 Auteur Geplaatst: 19 juli 2014 Hier nog een foto na ongeveer 2 - 2.5 week Quote
Balto Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Bevalt het goed met het water geven in deze hitte? Quote
jelmerh Geplaatst: 19 juli 2014 Auteur Geplaatst: 19 juli 2014 Ja hoor. Heb eigelijk niks te klagen erover.Doordat de pallet schuin staat blijft het water op het hout liggen en trekt er vanzelf in.De cocopeat van de action blijft goed vochtig Ik sproei ze met deze hitte in de ochtend en rond het avondeten Tevens is mijn probleem met die andere aardbeien opgelost. Ze werden inderdaad bruin door tekort aan water . Dit kwam door het worteldoek dat ik eronder had Ik ga een weekje op vakantie dan hoop ik dat ze nog leven bij terugkomst en ik hou deze topic up to date met foto's van hoe het verloopt Quote
MrArtex Geplaatst: 19 juli 2014 Geplaatst: 19 juli 2014 Zitten er in paletten niet giftige stoffen die voorkomen dat ze gaan schimmelen? Quote Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa
jelmerh Geplaatst: 20 juli 2014 Auteur Geplaatst: 20 juli 2014 Lijkt me ver gezocht, pallets rotten niet zo snel omdat het behandeld is en meerdere mensen hebben ze gebruikt. De eerste bloemen zitten er vandaag na ongeveer 2.5-3 week aan Quote
MrArtex Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 't Is die behandeling die ik bedoel, tegen het rotten en tegen schimmels. Maar als het oude palletten zijn zal het wel niet zo'n probleem geven. Quote Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa
jelmerh Geplaatst: 1 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2014 Nog een fototje precies 1 maand na het planten aan ieder plantje een trosje : Quote
bio-fee Geplaatst: 1 augustus 2014 Geplaatst: 1 augustus 2014 Sommige pallets zijn inderdaad chemische behandeld en die wil je niet gebruiken.Andere zijn met hitte behandeld, en dat kan geen kwaad.Er zou een bepaald merkje op moeten staan als ze chemisch behandeld zijn. Dat vond ik althans eens op een (ik meen Amerikaanse) site.Je zou even kunnen googelen.Die chemisch behandelde pallets worden afgeraden voor zelfknutselbouwwerken... Wij hebben hier ook veel pallets maar ik heb nog nooit dat merkje van chemische behandelde pallets gezien. Wellicht worden pallets die niet overzee gebruikt worden, alleen met hitte behandeld...??? Quote
jelmerh Geplaatst: 1 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2014 Wat ik zo heb gelezen is dat de behandeling met gas (methylbromide ) Sinds 1992 verboden is in nederland.. daarvan uitgaande dat deze gewoon HT zijn Heat treatment zijn.Volgens mij mag dat ook niet meer methylbromide.. in Europa tenminste zeer giftig voor de ozonlaag... dus die zullen ze heus niet voor 7 euro aan een particulier verkopen ze staan me prima de plantjes ook al zouden ze giftig zijn dan vraag ik me nog af hoeveel kwaad het zou kunnen.. Quote
Enjoy! Geplaatst: 1 augustus 2014 Geplaatst: 1 augustus 2014 Ziet er echt goed uit. Wellicht ga ik binnenkort ook zoiets fabricen om m'n overtollige uitlopers in te doen. Eens kijken of het wat oplevert! Leuk dat je ons op de hoogte houd van je ontwikkelingen! Quote
bio-fee Geplaatst: 1 augustus 2014 Geplaatst: 1 augustus 2014 Oké als het hier verboden is, dan kan dat wel verklaren dat ik niet zo'n chemisch merkje gevonden heb op onze pallets. Ik heb wel gevonden dat echt afgeraden wordt om die chemisch behandelde pallets voor knutselprojecten in huis te gebruiken, omdat ze kennelijk toch het één of ander kunnen uitwasemen. Ik zou er in elk geval geen (eetbare) planten in willen kweken... Maar goed als ze die pallets kennelijk alleen in de US ofzo hebben, is het probleem ook opgelost natuurlijk. Quote
jelmerh Geplaatst: 2 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2014 Kijk er staat HT op dus Heat Treatment Quote
Holland Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Ook nog een ideetje met pallets Quote Vriendelijke groeten, Holland
jelmerh Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 De eerste aardbeien zijn geplukt. Echt groot zijn zeMaar de smaak is wat minder door te weinig zon en het tijdstip van het plante .Ook zijn er veel aan het rotten door te veel regen Volgend jaar toch maar bato bakken kopen en overdekt met een water systeem. Ik had ook een paar planten in potjes gedaan dezelfde als in de pallets, deze doen het wel een stuk beter in de potten Hier een fototje Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.