Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik wou even mijn aardbeien showen die ik laatste dagen heb geplant:D in totaal 3 pallets met totaal 48 aardbeien, en nog eens 32 in bakken gezet:D

Vind de oude pallet mooier maargoed nieuwe worden ook oud:)

vqnyxc.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:
Ziet er leuk uit zeg! Kun je uitleggen hoe je het hebt gedaan?

Ik heb gewoon de achterkant dichtgemaakt met worteldoek, en latjes erop voor de stevigheid achter. en dan gevuld met potgrond en cocopeat voor de aardbeien.

Een soortgelijke van deze heb ik ook besteld 4 stuks : eetbarewand1.jpg

Hier komen volgend jaar ook allemaal aardbeien in:D

Geplaatst:

Dat weet ik eigelijk niet hoe dat gaat met de winter.. de pallets vertrouw ik wel maar ik zie het wel dit jaar was de winter ook nie zo

Geplaatst:

Ja hoor. Heb eigelijk niks te klagen erover.

Doordat de pallet schuin staat blijft het water op het hout liggen en trekt er vanzelf in.

De cocopeat van de action blijft goed vochtig

Ik sproei ze met deze hitte in de ochtend en rond het avondeten

Tevens is mijn probleem met die andere aardbeien opgelost. Ze werden inderdaad bruin door tekort aan water . Dit kwam door het worteldoek dat ik eronder had

Ik ga een weekje op vakantie dan hoop ik dat ze nog leven bij terugkomst en ik hou deze topic up to date met foto's van hoe het verloopt

Geplaatst:

Lijkt me ver gezocht, pallets rotten niet zo snel omdat het behandeld is en meerdere mensen hebben ze gebruikt.

De eerste bloemen zitten er vandaag na ongeveer 2.5-3 week aan

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Sommige pallets zijn inderdaad chemische behandeld en die wil je niet gebruiken.

Andere zijn met hitte behandeld, en dat kan geen kwaad.

Er zou een bepaald merkje op moeten staan als ze chemisch behandeld zijn. Dat vond ik althans eens op een (ik meen Amerikaanse) site.

Je zou even kunnen googelen.

Die chemisch behandelde pallets worden afgeraden voor zelfknutselbouwwerken...

Wij hebben hier ook veel pallets maar ik heb nog nooit dat merkje van chemische behandelde pallets gezien. Wellicht worden pallets die niet overzee gebruikt worden, alleen met hitte behandeld...???

Geplaatst:

Wat ik zo heb gelezen is dat de behandeling met gas (methylbromide ) Sinds 1992 verboden is in nederland.. daarvan uitgaande dat deze gewoon HT zijn Heat treatment zijn.

Volgens mij mag dat ook niet meer methylbromide.. in Europa tenminste zeer giftig voor de ozonlaag... dus die zullen ze heus niet voor 7 euro aan een particulier verkopen

ze staan me prima de plantjes ook al zouden ze giftig zijn dan vraag ik me nog af hoeveel kwaad het zou kunnen..

Geplaatst:

Ziet er echt goed uit. Wellicht ga ik binnenkort ook zoiets fabricen om m'n overtollige uitlopers in te doen. Eens kijken of het wat oplevert!

Leuk dat je ons op de hoogte houd van je ontwikkelingen!

Geplaatst:

Oké als het hier verboden is, dan kan dat wel verklaren dat ik niet zo'n chemisch merkje gevonden heb op onze pallets.

Ik heb wel gevonden dat echt afgeraden wordt om die chemisch behandelde pallets voor knutselprojecten in huis te gebruiken, omdat ze kennelijk toch het één of ander kunnen uitwasemen. Ik zou er in elk geval geen (eetbare) planten in willen kweken...

Maar goed als ze die pallets kennelijk alleen in de US ofzo hebben, is het probleem ook opgelost natuurlijk.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

De eerste aardbeien zijn geplukt. Echt groot zijn ze

Maar de smaak is wat minder door te weinig zon en het tijdstip van het plante .

Ook zijn er veel aan het rotten door te veel regen

Volgend jaar toch maar bato bakken kopen en overdekt met een water systeem.

Ik had ook een paar planten in potjes gedaan dezelfde als in de pallets, deze doen het wel een stuk beter in de potten

Hier een fototje

b66ovp.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...