Tabita Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Mijn stambonen purple queen liggen helemaal plat, kan dit kwaad? En wat doe ik verkeerd? Quote
Erny Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Gewoon wat stokjes eromheen zetten en touwtjes daar rond spannen. Daarmee hijs je de bonenplantjes wel weer op. Quote
Tabita Geplaatst: 9 juli 2014 Auteur Geplaatst: 9 juli 2014 Gaat dat ook met stambonen dan? Dacht dat dat enkel bij stokbonen mocht Quote
weknow Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 Ja, zoals Erny zegt. Sommige "stambonen" groeien toch wat langer dan hun eigen stammetje kan dragen en vallen dan om. Er is geen heel strakke grens tussen stambonen en stokbonen. Sommige rassen stambonen worden ook 60 a 80 cm. En niet alle stokbonen worden 2 meter en meer hoog. Vaak geeft de tekst achterop het zakje wel een idee van de hoogte. Als een soort hoger dan - pakweg - een 30 a 40 cm wordt, wil een gaas of steun van enkele decimeters langs de rij wel helpen. Verder ligt het ook nog wel aan de groeiomstandigheden of een stamboon na eerste bloei en pluk nog verder wil groeien en bloeien. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bearco86 Geplaatst: 9 juli 2014 Geplaatst: 9 juli 2014 De stambonen goed aan aarden wil ook helpen Quote
Tabita Geplaatst: 9 juli 2014 Auteur Geplaatst: 9 juli 2014 Kan dat aanaarden nu ook nog? of ben ik daar te laat voor? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.