Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Hallo Eline,

Ik heb de lijst bijgewerkt

Mocht je nog een buddleya stek over hebben hou ik mij aanbevolen

De flower power heeft oranje en paarse bloemetjes maar die schijnt er nog niet veel te zijn

Ik heb verder nog genoeg wortelstekken van het leverkruid dus dat komt ook goed

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Mocht iemand nog afrikaantjes hoog zaden willen?

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Loraine graag even weer de lijst bijwerken.

Bit geeft nog kraailook en connie Geeft 5 x Artisjok,2 x Aloë Vera en kijgt Egyptische ui en kijkt nog verder.

Geplaatst:

Je perzik en rode topinambourplantje is onderweg.

Op mijn grond schijnen geen moerbeien te groeien. Die neem ik dus niet. Maar mag ik een stek braam Navaho? Zijn ze geworteld?

Als Jorieke het goed vind kan hij bij haar blijven staan..dan is het wel handig als hij goed gelabeld is.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wij zullen extra braamstekken (zijn geworteld) voor je meenemen.

Geplaatst:

Dank jullie wel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
Geplaatst:
... Mocht je nog een buddleya stek over hebben hou ik mij aanbevolen ...
Loraine, ik heb een heel rijtje vlinderstruiken staan en kan op de mtfd (sep '14) wel wat stekjes meenemen. Ik heb alleen geen idee of dit de juiste tijd is om te stekken? Zo niet dan moeten we even iets anders regelen.
Geplaatst:
  • Auteur

We overleggen per pb even verder

Groetjes Loraine

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Alle stekken staan zo goed als klaar, de blauwe bes neem ik vlak voor vertrek.

Helaas zijn de framboos geel en kruisbessen gesneuveld.

Voor die een moerbei en/of appelbes krijgen, tot volgend jaar in de pot laten en als die mooi uitgelopen is pas planten. Omdat de wortels nog te teer zijn en grote kans is dat de stekken het niet redden.

Geplaatst:

Ik neem nog een stel Frau Mieze Schindler voor je mee. Ik wil wel een doosje van 6 aan eitjes van je. Mogen ook krieleitjes zijn. Lekker

ps. Ik had het je al eerder gevraagd, maar : Je zei dat de Moerbei-stek toch reeds geworteld waren ?

Geplaatst:

De eitjes komen van grote scharrelkippen, geen krielkippen Aardbeien altijd welkom, komen verschillende aarbeienveldjes.

Alle stekken (op de blauwe bes na) ook de moerbei zijn geworteld, alleen bij appelbes en moerbei zijn de wortels nog zo teer. Dan is het beter ze in de pot te houden totdat ze volgend jaar goed uitgelopen zijn. Anders is de kans groot dat de stekken het planten of verpotten niet overleven.

De blauwe bessen stekken neem ik vlak voor vertrek, dat is te kort tijd en een vak apart. Afleggers of scheuren gaat makkelijker, maar ik neem verse stekken mee en dan kunnen jullie zelf stekken. Blauwe bessen stekken heb ik nog geen ervaring mee.

Geplaatst:

Je had voor mij een blauwe bes die al geworteld was, dacht ik. Als de blauwe bessen stekken vers genomen worden, had ik ook graag een bundeltje, zoals weknow al eerder schreef, zodat er meer kans is van slagen

Als ik ze zelf moet laten wortelen, dan wil ik zo mogelijk graag een bosje. Die bundel ik en zet ze in een grote diepe bloempot met zand en wat potgrond, die ik dan ingraaf.

Geplaatst:

Weknow schreef over braam.

Geen blauwe bes met wortels (voor ieder gelijk), heb blauwe bes niet eerder gestekt. Zal kijken hoeveel stekken ik kan nemen, zullen er niet genoeg zijn voor een bundel. Had een poging gedaan al te stekken, maar is te vroeg te zien of die gelukt zijn.

Ik wacht nog even met de stekken tot het kouder is, een blauwe bes heeft kou nodig. Denk dat stekken dan meer kans maken, dus ik wacht nog even. Hopelijk heb ik dan volgend jaar stekken die gelukt zijn. Wordt de eerste keer blauwe bes stekken.

Geplaatst:

Heeft iemand nog Brave hendrik en Teunisbloem voor ons?

Geplaatst:

Dan laat die blauwe bes van mij maar wachten tot volgend jaar Jane, als ie worteltjes heeft kan hij gelijk op de plek van bestemming komen; een potje met een "los" stekje heeft bij mij kans om vergeten te raken en dan moet het volgend jaar toch weer overnieuw

Geplaatst:

Ok Geedee zal dan stekken en als het lukt (waar ik wel van uit ga), neem ik een mooie stek voor je mee met de volgende mtfd.

Geplaatst:
Heeft iemand nog Brave hendrik en Teunisbloem voor ons?
Teunisbloem heb ik genoeg in de tuin. Ze zaaien zich zelf uit. Ik zal (over?)morgen even kijken of ik zaad kan winnen.
Geplaatst:
  • Auteur

Helemaal toppie

Groetjes Loraine

Geplaatst:

Super nu nog de brave hendrik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic