Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Virus, schimmel?


Trish1985

Aanbevolen berichten

Op mijn plant, (weet nog steeds niet wat het nou echt voor plant is, wel of geen augurk) zit er sinds een paar dagen ineens steeds meer vlekachtige plekken op de bladeren. Begin van de week was het nog niet en het verspreidt zich snel. Op 2 bladeren zitten er ook witte vlekken terwijl er toch op de verpakking van de zaden, mildew resistant stond..

 

Wat is dit voor iets (beiden verschijnselen) en belangrijker, wat doe ik eraan??

 

Groetjes en bedankt alvast!

 

20140717203030resized99001405621696.jpg20140717203038resized52761405621701.jpg20140717203048resized93581405621706.jpg20140717203104resized59691405621711.jpg20140717203120resized36511405621715.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderste foto zie ik wat beginnende meeldauw. Vrij gebruikelijk nu al wel, iets aan de vroege kant in het seizoen wellicht, maar kan. Geen groot drama nu nog.

Rest zie ik niets. Alles normaal. Die zilveren vlekken zijn echt onderdeel van het type blad. en de bobbels zijn ook geen drama.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spint? Als je doelt op de kleine lichte stipjes op de bladeren. (Klein spinachtig insectje) Niet echt heel schadelijk.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt voor de reactie. Kan het wel meeldauw zijn als ie daarvoor resistent is gemaakt?

De andere vlekken horen er dus bij, waarom ontstaan ze nu pas eigenlijk?

Ook toevallig een idee wat voor plant het is? In een ander topic helaas niet veel reacties op namelijk!

 

Bedankt alvast!

 

Groetjes

 

Onderste foto zie ik wat beginnende meeldauw. Vrij gebruikelijk nu al wel, iets aan de vroege kant in het seizoen wellicht, maar kan. Geen groot drama nu nog.

Rest zie ik niets. Alles normaal. Die zilveren vlekken zijn echt onderdeel van het type blad. en de bobbels zijn ook geen drama.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee dat is niet de bedoeling! Hoe maak ik zo'n melkoplossing?

Overigens is het niet van het blad af te vegen, is het dat dan wel??

 

Groetjes

 

Ik heb gelezen dat een melkoplossing tegen echte meeldauw werkt. Als ik jou was zou ik ze daar dus mee in spuiten, want uiteindelijk kan meeldauw je hele oogst verpesten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Balto, dat klinkt wel érg dramatisch hoor Mijn komkommer heeft ook een beetje meeldauw op het onderste blad. Daar hoef je echt niet om te paniekeren. Wel in de gaten houden, en gaat het opeens hard, misschien ingrijpen. Meestal wordt de aantasting halverwege de oogst groter en groter, augustus, en is in september de plant er aan bezweken. Na de oogst.

 

Voor komkommers, pompoenen en courgettes vrij normaal. Pompoenen kunnen heel lang ook op een bijna bezweken plant nog verder groeien en afrijpen.

Maar is waar ja. Moet nu nog niet te hard gaan.

 

Edit: komkommersoortje toch ? , had je ergens gezegd dat je dat had gezaaid ? Die hele groep planten is erg divers en difuus. De eerste vrucht zal het je wel vertellen denk ik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...