jensvdh Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Weet iemand wat volgende witte plekken op mijn courgette zijn.Deze komen enkel voor op bladeren die gegroeid zijn na het uitplanten.Ik dacht vanwege het bijmesten met blauwe korrel van aveve bij het uitplanten. Of is het dan toch wit ziekte. En wat moet ik er aan doen? Ik heb nog 2 plantjes op reserve dus ik kan deze eventueel opofferen maar komt het dan bij de andere ook als ik op dezelfde plaats uitplant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Die vlekken horen op de bladeren Niets aan de hand voor zover ik kan zien. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bavadu Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 De mijne zien er ook zo uit. Zolang er aan de onderkant van het blad geen schimmelpluis zit, zou ik me geen zorgen maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jensvdh Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Best preventief behandelen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Er valt niets te behandelen!Dat is volstrekt normaal.Veel groene soorten krijgen van die witte vlekken. Mijn gold rush courgette begint gele bladeren te krijgen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Deze vraag stelde ik vorig jaar ook, maar courgettes zien er altijd zo uit Je gaat straks, ergens in juli of augustus, wel een ander soort wit pluis tegenkomen. Dat is meeldauw, zo goed als onvermijdelijk bij courgettes. Het zal vooral op de oudere bladeren zitten, die snij ik dan gewoon weg om mijn plant wat extra tijd te geven. Maar dat is pas voor op het einde van het seizoen als je al heel wat courgettes hebt geoogst Dat gaat er zo uitzien: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts