Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo mensen,

ik heb op mijn vraag niet echt een antwoord kunnen vinden,namelijk kan ik tussen mijn stokbonen wat andere planten zetten. ik heb denk ik de stokken ongeveer 1 meter over de breedte en over de lengte 70 cm uit elkaar staan.

Posted

Ik heb een keer spinazie gezaaid ertussen en dat ging toen prima. Je hebt redelijk veel ruimte tussen de stokken gelaten, dus er zal ook wel wat zon komen. Bij andere tuinders zie ik ook wel eens kolen staan.

Posted

Ik had een courgette tussen de stokken.En aan de buitenkant bonen gezet.

De courgette ging heel goed,kreeg gratis stikstof van de boontjes.

Met de boontjes ging het ook goed.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Posted

Bij peulvruchten past een hele hoop. Maar ik denk dat je wel er bij na moet denken of je je wisselteelt niet door elkaar schut, als je er bijvoorbeeld of kolen, of uien tussen zet.

Kolen en ui-achtigen zijn toch wel hoofdteelten he ? Net als vlinderbloemigen.

Denk dat je je beter kunt beperken tot bijzaken, tijdelijke zaken en snelle dingen.

Als je er kolen zet nu ( kan dat nu nog nét ? ), kom je dan niet in de knoop met je wisselteelt vakken volgend seizoen ?

Posted

Mijn opa zette altijd sla tussen de bonenstaken. Dat doen onze buren op de tuin ook en ik was het zelf ook van plan maar ben het eigenlijk vergeten. Het is ook wat ik regelmatig hoor van andere tuinders dat er sla tussen gezet wordt.