patrickweijman91 Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 hallo mensen,ik heb op mijn vraag niet echt een antwoord kunnen vinden,namelijk kan ik tussen mijn stokbonen wat andere planten zetten. ik heb denk ik de stokken ongeveer 1 meter over de breedte en over de lengte 70 cm uit elkaar staan. Quote
mw vogel Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Ik heb een keer spinazie gezaaid ertussen en dat ging toen prima. Je hebt redelijk veel ruimte tussen de stokken gelaten, dus er zal ook wel wat zon komen. Bij andere tuinders zie ik ook wel eens kolen staan. Quote
patrickweijman91 Posted July 20, 2014 Author Posted July 20, 2014 ok zijn er nog groenten waar je van zecht die moet je er ansoluut niet bij zetten of kan ik er gewoon alles neerzetten? Quote
thea Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Ik had een courgette tussen de stokken.En aan de buitenkant bonen gezet.De courgette ging heel goed,kreeg gratis stikstof van de boontjes.Met de boontjes ging het ook goed. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
MrArtex Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Volgens mijn boekje houden bonen niet van: knoflook, sjalot, venkel uien en prei. De rest zou geen probleem mogen geven. Quote Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa
Bit Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Bij peulvruchten past een hele hoop. Maar ik denk dat je wel er bij na moet denken of je je wisselteelt niet door elkaar schut, als je er bijvoorbeeld of kolen, of uien tussen zet.Kolen en ui-achtigen zijn toch wel hoofdteelten he ? Net als vlinderbloemigen.Denk dat je je beter kunt beperken tot bijzaken, tijdelijke zaken en snelle dingen.Als je er kolen zet nu ( kan dat nu nog nét ? ), kom je dan niet in de knoop met je wisselteelt vakken volgend seizoen ? Quote
GardenBoys Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Mijn opa zette altijd sla tussen de bonenstaken. Dat doen onze buren op de tuin ook en ik was het zelf ook van plan maar ben het eigenlijk vergeten. Het is ook wat ik regelmatig hoor van andere tuinders dat er sla tussen gezet wordt. Quote
Mr. Ecotuinweetjes Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Bladgroenten mogen bij veel groenten geplaatst worden. Tussen stokbonen genieten zij van de lichte schaduw en groeien daarom beter als het te warm is. Sla en spinazie zijn typische bladgroenten die het in de volle zomerzon slechter doen. Quote Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook
Recommended Posts