Chana Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Wat eet je van de "early sprouting purple broccoli" ? Alleen de bloemen of ook het blad? Ze zijn al aardig groot maar ik heb alleen blad, er zit denk ik geen broccoli bloem aan te komen. Dus ik dacht misschien kan ik het blad ook eten. Ik hoop dat iemand hier er meer van weet. Quote
Waaslander Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Ik heb het 1jaar staan en is niks geworden ik vermoed nu ook door mijn ongeduld . Ik vermoed dat het nog enkele maanden te vroeg is om te oogsten . Zoek anders eens op aspergebroccoli of spruitbroccoli op dit forum. Quote
weknow Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 @ Chana...... Ik dacht dat sprouting brocolli net na de winter bloemknoppen gaat maken. Zeg tussen februari en april. Je eet de kleine bloemhoofdjes met een klein stukje van de stam, dat mals is. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Jorieke123 Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Inderdaad, mini broccoli's, in de lente. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Chana Geplaatst: 2 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2014 O, maar hebben jullie hem dan al wel staan? Of zaaien jullie dan ook pas laat. Ik heb hem gekregen op een bijeenkomst zonder beschrijving. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Hij zou nu al wel uitgeplant kunnen worden (na het voorzaaien aan het begin van de zomer). Ik heb ze dit jaar niet... volgend jaar weer Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Vuur Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Inderdaad gewoon laten staan tot de lente. Ze kunnen aardig wat hebben: vorig jaar heb ik ze in november, toen ze al een kleine meter hoog waren, verhuisd, omdat mijn moestuin verplaatst moest worden. Evengoed heb ik er in maart en april lekker van gegeten. Zoals weknow al zei: paarse bloemhoofdjes met steel en jong blad oogsten > roerbakken is mijn favoriete methode en net als met zomer/herfst broccoli komen er weer nieuwe kleine bloemhoofdjes uit de oksels. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.