Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aan welke kwaliteit moet potgrond voldoen? Aardbei in bakken

citroen

Aanbevolen berichten

Welke kwaliteit moet potgrond hebben om samen met cocospeat, witveen en zwartveen het substraat te vormen, om aardbeien in bakken te telen ?

Indertijd heb ik Borsalino is horen zeggen dat de goedkoopste potgrond hier voldoet ,dan heb ik weer iemand anders horen zeggen dat toch de betere kwaliteit van potgrond moet zijn om in het substraat te mengen ?

gewoonlijk zijn de meeste potgronden al voor bemest ,is dat te verwaarlozen ?omdat de andere ingredienten niet voor bemest zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

ik denk dat het voor de smaak beter is om een gemengde grond te nemen: potgrond met peat en ook compost

de kunstmest in potgrond is maar goed voor een week of 4-6 afhankelijk van de groeifase en grootte van je planten, dus als je gaat mengen nog korter; je zal dus moeten bijmesten of veel langzaam verterende mest toevoegen (koemestkorrels bijvoorbeeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...