Jump to content

Aan welke kwaliteit moet potgrond voldoen? Aardbei in bakken

Recommended Posts

Posted

Welke kwaliteit moet potgrond hebben om samen met cocospeat, witveen en zwartveen het substraat te vormen, om aardbeien in bakken te telen ?

Indertijd heb ik Borsalino is horen zeggen dat de goedkoopste potgrond hier voldoet ,dan heb ik weer iemand anders horen zeggen dat toch de betere kwaliteit van potgrond moet zijn om in het substraat te mengen ?

gewoonlijk zijn de meeste potgronden al voor bemest ,is dat te verwaarlozen ?omdat de andere ingredienten niet voor bemest zijn

• 2 weeks later...
Posted

ik denk dat het voor de smaak beter is om een gemengde grond te nemen: potgrond met peat en ook compost

de kunstmest in potgrond is maar goed voor een week of 4-6 afhankelijk van de groeifase en grootte van je planten, dus als je gaat mengen nog korter; je zal dus moeten bijmesten of veel langzaam verterende mest toevoegen (koemestkorrels bijvoorbeeld)

Posted

zo als ik het hele verhaal lees dient de potgrond er voor om het substraat makkelijkere vochtig te krijgen !

want het veen is nogal moeilijk als het kurkdroog is weer vochtig te krijgen

Posted

nee, ik denk dat de potgrond voeding en ook ook sporen moet leveren; nathouden van de grond moet je toch doen

de profi's kweken op steenwol...