citroen Geplaatst: 26 juli 2014 Share Geplaatst: 26 juli 2014 Welke kwaliteit moet potgrond hebben om samen met cocospeat, witveen en zwartveen het substraat te vormen, om aardbeien in bakken te telen ?Indertijd heb ik Borsalino is horen zeggen dat de goedkoopste potgrond hier voldoet ,dan heb ik weer iemand anders horen zeggen dat toch de betere kwaliteit van potgrond moet zijn om in het substraat te mengen ?gewoonlijk zijn de meeste potgronden al voor bemest ,is dat te verwaarlozen ?omdat de andere ingredienten niet voor bemest zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 6 augustus 2014 Share Geplaatst: 6 augustus 2014 ik denk dat het voor de smaak beter is om een gemengde grond te nemen: potgrond met peat en ook compost de kunstmest in potgrond is maar goed voor een week of 4-6 afhankelijk van de groeifase en grootte van je planten, dus als je gaat mengen nog korter; je zal dus moeten bijmesten of veel langzaam verterende mest toevoegen (koemestkorrels bijvoorbeeld) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
spike Geplaatst: 6 augustus 2014 Share Geplaatst: 6 augustus 2014 zo als ik het hele verhaal lees dient de potgrond er voor om het substraat makkelijkere vochtig te krijgen ! want het veen is nogal moeilijk als het kurkdroog is weer vochtig te krijgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 7 augustus 2014 Share Geplaatst: 7 augustus 2014 nee, ik denk dat de potgrond voeding en ook ook sporen moet leveren; nathouden van de grond moet je toch doende profi's kweken op steenwol... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.