Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Je hebt verschillende soorten Lycium barbarum. Ik heb er alvast 3 gevonden:

'Big Lifeberry', 'Sweet Lifeberry' en 'No1 Lifeberry'

Ik heb even op de link van die pepino bij Easyplant geklikt en de foto is echt wel overdreven. Ze knippen 1 vrucht en plakken dan de gehele plant. Dat doet me denken aan die folders van Bakker dat ik vroeger thuis kreeg. Op al die foto's hingen de planten vol met vruchten.

aangepast door Gast

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Geplaatst:
Je hebt verschillende soorten Lycium barbarum. Ik heb er alvast 3 gevonden:

'Big Lifeberry', 'Sweet Lifeberry' en 'No1 Lifeberry'

Ik heb even op de link van die pepino bij Easyplant geklikt en de foto is echt wel overdreven. Ze knippen 1 vrucht en plakken dan de gehele plant. Dat doet me denken aan die folders van Bakker dat ik vroeger thuis kreeg. Op al die foto's hingen de planten vol met vruchten.

http://www.proeftuin.eu/Nl/fic/goji-big.html

http://www.proeftuin.eu/Nl/fic/goji-sweet.html

http://www.proeftuin.eu/Nl/fic/goji-no1.html

Geplaatst: (aangepast)

Als het aan mij lag kwam er een handelsverbod op Lyceum barbarum.

Deze plant vormt zeer veel wortelopslag en verwildert gemakkelijk. Wegbermen en bouwterreinen veranderen in Lyceum monocultures.

De 'bewezen gezondheid' van de bessen is in mijn ogen niet meer als een marketing stunt.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Als het aan lag was kwam er een handelsverbod op Lyceum barbarum.

Vind ik erg ver gaan, maar is eigenlijk ook niet mijn favoriete fruitsoort. Ik vind hem simpelweg niet lekker en hij is vrij gevoelig voor meeldauw. Ook wordt hij idd erg groot. Nee, doe mij maar een "ouderwetse" "gewone" bessensoort.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

De plant staat in de bestekken van m'n collega's onder de noemer 'meldplicht' Vaak verstrekt de opdrachtgever daarna het verzoek in te grijpen. Hetzelfde geld voor Ambrosia artemisiifolia, Fallopia japonica, Heracleum mantegazzianum, etc. De aanpak van invasieve exoten kan per gemeente verschillen.

Geplaatst:
Als het aan mij lag kwam er een handelsverbod op Lyceum barbarum.

Deze plant vormt zeer veel wortelopslag en verwildert gemakkelijk. Wegbermen en bouwterreinen veranderen in Lyceum monocultures.

De 'bewezen gezondheid' van de bessen is in mijn ogen niet meer als een marketing stunt.

Uitgraven , oppotten en verkopen zou ik zeggen ! hier vraagt men ongeveer 7 euro voor een plantje. makkelijk geld verdienen

• 8 maanden later ...
Geplaatst:

beste mensen, vandaag kwam ik een klein struikje/plantje van de Goibes tegen bij de plaatselijke tuindery, voor de somma van 2 euries

natuurlijk meegenomen. weet nog niet wat of hoe er mee te doen. Maar al wel gelezen dat het een arme grond mag hebben.

Het plantje bestaat uit 2 ienie mienie stukjes verhout gedeelte van +- 5 cm hoog, met daar op wat vertakkingen van +-30 cm.en 1 bloemetje er aan

in mijn onschuld heb ik een plantgat gevuld met tuinaarde met brekerszand erdoor .

Maar hoe kweek je zo iets eigenlijk op. aan een schutting,,, of los staande.

welke behoefte heeft de plant wat voeding betreft

staat in gezelschap van roos en appelboom

en dan de ham vraag, is hij zelfbestuivend of moet er een ander bij.

Wilma

Geplaatst:

na alles gelezen te hebben kom ik nog met de vraag: welk soort bemesting toepassen. En ten laatste: is deze plant geschikt om tegen een schutting te hebben of moet hij vrij staan.

als er iemand daar nog een antwoord op heeft ben ik gelukkig

groet Wilma

Geplaatst:

Ik heb er 2. De ene staat erg beschut, aan de ene kant een rij coniferen en aan de andere kant een schutting. De andere staat vrij. Degene die vrij staat groeit het snelst.

Geplaatst:

mijn 2 goji's hebben veel last van meeldauw en ze staan nog wel redelijk droog half onder een dakgootje en ook op het zuiden, iemand advies?

Geplaatst:

Mijn Goji's hebben ook wat meeldauw. Ze zijn waarschijnlijk besmet door een komkommer die in de buurt stond maar echt last schijnen ze er inderdaad niet van te hebben. Ze staan nauwelijks beschut en doen het op die plek prima. Het zijn nog jonge planten die ik twee jaar geleden zelf uit zaad heb opgekweekt. Het eerste jaar heb ik de planten vorstvrij maar wel koel in hun potten laten overwinteren maar de afgelopen winter stonden ze in de vollegrond en hebben ze de korte maar wel strenge vorstperiode overleefd. Dit jaar dragen ze voor het eerst vrucht al is dat pas laat op gang gekomen. Dat zal wel aan hun nog jonge leeftijd liggen want normaal behoort een goji vruchten te produceren vanaf juli tot in oktober.

Dan nog een vraag. Bijna overal vind je op internet dat een goji een doornachtige plant is. De nederlandse naam boksdoorn lijkt dat ook te bevestigen. Mijn goji's zijn geheel doornloos . Hoe zit dat met jullie planten ?

Hier een van de planten. Nu nog een ratjetoe van takjes die al veel bladeren verloren hebben maar na het snoeien hoop ik er volgend jaar , dan zijn ze drie jaar oud , 'fatsoenlijke' struikjes van te kunnen maken.

img135076871349265256.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Bij mij bloeien ze ook pas enkele weken. Maar wat zeg je Frank? De grond is te rijk en daarom geen bessen? Daar zal ik dan wel overheen hebben gelezen...mijn grond is ook rijk, betekend dat dan dat er slechte vruchtzetting komt?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het bevestigd wel de manier waarop ze hier groeien..groot en veel..en bloeien laat. Ze staan in de volle grond, krijgen zelden voeding, maar dat is hier ook niet nodig. Hoe zou ik de grond een beetje kunnen verschalen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...