Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

GojiBes


Frank Houweling

Aanbevolen berichten

Verder nog een vraag, kan ik al een sprietje aan de bovenkant afknippen om te stekken of maak ik m daarmee van kant? Ik heb echt geen idee, dit is mijn eerste jaar dat ik groente en fruit verbouw

Zo'n vers sprietje van de top laat zich moeilijk als stek gebruiken is mijn ervaring. Ik heb zoiets vorig jaar vergeefs geprobeerd met de toppen die ik van mijn jonge Gojibesplanten had afgeknipt met als doel de planten te laten vertakken.

 

Mijn plant ziet er inderdaad wel iets anders uit, de bladeren zijn wat ronder en ik moet zeggen mijn bladeren zijn ook best wel slap. Tzijn nog puppy's, misschien veranderd het nog. Ben benieuwd.

Net als Hans en Jorieke zit ik een beetje vreemd naar de blaadjes van je Gojibessen te kijken omdat je bij een Goji lange spitse bladeren verwacht. Met de leeftijd van de plant heeft het denk ik niets te maken want mijn vorig jaar maart gezaaide Goji's hadden al vanaf het begin spitse bladeren. Ik heb een foto van een van mijn planten geplaatst om te kunnen vergelijken.

20110530195034.jpg

 

20110530195013.jpg

 

sl552292.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het verschil vindt ik ook groot, het lijkt mij zowiezo nu al de moeite om bij easyplant het na te vragen.

Ik ben namelijk benieuwd door jouw planten of er mee ondersoorten van de gojibes bestaan.

Je kan ze mooi linken naar deze foto's

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg het helemaal verkeerd, bedoel het andersom. Dat is wel de goji, de andere volgens mij niet. Maar op een foto is het moeilijk te zien. Edit: als dat een goji is, dan eet ik m'n... hoed op lijkt eerder op een groente ofzo met zulke grote slappe bladeren.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahah het is een grote mysterie, mijn "gojibes". Ik was van de week op mijn oude volkstuinencomplex, ff rondlopen, kijken hoe mijn oude tuintje erbij staat. Ik kwam daar iemand tegen die een 3 jaar oude goijibes heeft staan van easyplant. De onderste bladeren leken op die van mij, dus ik heb goede hoop, jammer, ik had daar even een foto van moeten maken. Easyplant heeft nog niets van zich laten horen, jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wijkt heel erg af van de mijne die is echt zo smal als die van Frans,

ik zou de mijne het blad smal en puntig omschrijven niet zo rond als de jouwe, mogelijk andere ondersoort of mischien is goji heel variable

de meeste worden vermeederd door stek met eigenschappen die daardoor zelfde is al moederplant, mischien is de jouwe gezaaid,

geen idee, reageerd easy nog niet ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb van Easyplant nog niets vernomen....zo easy zijn ze dus niet

Die vriend van me, waar ik het eerder over had, heeft ook de Goji van Easyplant. Dat is een flinke struik geworden. ZIjn bladeren zijn wel ietsje puntiger, maar ik heb ook ronde blaadjes bij m gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja blijft een beetje raadselachtig zo, ik zou easy gewoon een paar x een herrindering aan je email sturen.

Hun zijn de enigste die wat over de afkomst van deze planten kunnen zeggen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaja ik heb antwoord gekregen van Easyplant, kort en bondig:

 

"Er zijn inderdaad meerdere soorten, wij verkopen de Lycium barbarum.

 

Vriendelijke groeten,"

 

Geeft dit verduidelijking?

 

mja niet echt als je foto's googled van barbarum of chinense dan zit je nog steeds ermee dat jouw plant er kwa blad er niet oplijkt.

mischien als je googled met de soortnaam lycium dat je er 1 vindt met gelijkvormig blad als de jouwe.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...