Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen ranken verwijderen


Yacintha

Aanbevolen berichten

Eindelijk is er een pompoen in mijn tuintje goed bevrucht en begint er nu eindelijk een pompoen te groeien. (Big max) Maar nu is mijn vraag, om de plant meer energie in de vrucht te laten steken, hoe verwijder ik de ranken, welke ranken en vanaf waar? En dan de grootste vraag, wat zijn de ranken eigenlijk? Aangezien ik helemaal 'groen' ben hierin en geen flauw idee wat ranken zijn, heeft iemand een afbeelding van wat ranken?

 

Daarnaast wil ik weten hoe ik de pompoen optimaal kan beschermen, hij ligt in de open lucht in de tuin, geen kas niks. Ik weet dat ik stro onder de pompoen kan leggen tegen rotting.. Maar hoe bescherm ik hem tegen muizen en ander ongedierte?

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je maar één pompoen dan?

Ik doe niks aan snoeien, ik laat mijn planten lekker groeien zoals ze willen. Er komen dan wel een stuk of 7 of 8 pompoenen aan één plant.

Of je moet één supergrote pompoen willen kweken, dan is het wat anders. Maar hoe je de plant dan moet snoeien, durf ik je niet te zeggen, ik ga voor véél pompoenen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snoei pas in de ranken vanaf ca. september, afhankelijk van de weersverwachtingen. Nu zijn er nog een paar goede groeimaanden

op komst dus laat ik alles zijn gang gaan.

 

De reden waarom je snoeit in de ranken is om de plant al zijn energie in de reeds aanwezige pompoenen te laten steken omdat je

denkt dat er meer niet kunnen afrijpen voor het koud wordt. Nu zou ik dit dus nog niet doen, zeker niet als je er nog maar één hebt, die kan nl. altijd

nog afsterven om welke reden ook (rotten, ongedierte, etc...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...