Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Varia aan vragen...

marijke

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal verschillende korte vragen...wie kan mij helpen?

1] Volgens de info op het zakje moet ik phacelia in augustus zaaien, maar (bijna) alle bedden zijn nog bezet. Tot hoe lang kan ik wachten met zaaien als ik in de winter de grond bedekt wil hebben met phacelia?

2] Ik heb mij laten vertellen dat mulchen m.b.v. houtsnippers in de plantenbedden verzuring geeft...klopt dit?

3] Wanneer moeten de kievitsbonen geoogst worden...moeten zij, net als doperwten, min of meer droog aanvoelen?

Alvast bedankt voor jullie moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phacelia kan je nu nog zaaien ja. Zal niet meer in bloei komen misschien , misschien ook net nog wel. Tot 1 sept denk ik, wil het nog een beetje plant worden. Lekker dicht zaaien als je de grond bedekt wil hebben.

Hout als mulch kan verzuren, een beetje, maar ligt er wel aan met welk hout je mulcht. Je hebt ook snoeisel van bomen wat juist kalk toevoegt ( ik dacht zo uit mijn hoofd : essenhout )

Die verzuring moet je niet zo nauw nemen hoor. Is niet veel mis mee.

Wat wél het geval is, is dat de mulch een tijdje de stikstof , heel oppervlakkig, uit je grond trekt, maar dat hoeft in de nazomer niet zo erg te zijn. Stikstof is eerder een voorjaars noodzaak.

Beter geen houtsnippers in de grond werken.

En wat was je 3e vraag ( raar topic trouwens met zo'n topic-titel waar de zoekfunctie niets mee kan )

edit: ow ja. De bonen. Moet je even in die betreffende topics kijken. Geen verstand van bonen drogen hier.

ps. Op al de 3 de vragen kun je ook via de zoekfunctie allerhand topics vinden die daar over gaan voor verdere info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...