Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

12 dagen geleden gezaaid, radijs


Aanbevolen berichten

Radijzen mag je veel dunner zaaien, ander kunnen ze zich niet ontwikkelen en krijg je geen knolletjes.

 

Maar het goede nieuws is, dat als je deze jonge blaadjes nu snijdt/oogst, je een lekker en pittig salade-ingrediënt hebt.

 

En voor knolletjes: beter opnieuw zaaien. Ik zou in zo een bakje als op de foto hooguit een 15 zaden gebruiken + verse potgrond of (nog beter!) grond uit de tuin met wat compost. Dat zou voor de voeding moeten volstaan. Radijzen zijn, wat afhankelijk van de soort na 25 a 40 dagen oogstbaar en moeten lekker doorgroeien: voldoende vocht en weinig stikstofbemesting...maar wel voeding: vandaar beter compost als voeding op of door de grond doen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radijzen mag je veel dunner zaaien, ander kunnen ze zich niet ontwikkelen en krijg je geen knolletjes.

 

Maar het goede nieuws is, dat als je deze jonge blaadjes nu snijdt/oogst, je een lekker en pittig salade-ingrediënt hebt.

 

En voor knolletjes: beter opnieuw zaaien. Ik zou in zo een bakje als op de foto hooguit een 15 zaden gebruiken + verse potgrond of (nog beter!) grond uit de tuin met wat compost. Dat zou voor de voeding moeten volstaan. Radijzen zijn, wat afhankelijk van de soort na 25 a 40 dagen oogstbaar en moeten lekker doorgroeien: voldoende vocht en weinig stikstofbemesting...maar wel voeding: vandaar beter compost als voeding op of door de grond doen.

 

VIJFTIEN in dit bakje!!!????

Dat betekent 15 radijsjes in een bak van 80 cm???

Hoe groot moeten ze worden dan? Het zijn toch geen bieten!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...