-sanne Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 Ik wil in oktober/november knoflook planten.Nu lees ik dat de bemesting van de grond best lastig is ivm de uienvlieg... Geen stalmest of compost gebruiken...Hoe bemesten jullie de grond waar de knoflook op komt te staan? Quote
RobO Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 wij geven de knoflook alleen wat kali; ze moeten het doen met de mest van de vorige teelt (aardappel )en die zit er dan 1 jaar in Quote
geedee Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 Ik gooi er een laag hout-as overheen zodra de groene sprieten boven staan. Quote
RobO Geplaatst: 25 augustus 2014 Geplaatst: 25 augustus 2014 kan ook, zit veul kali insmeerwortelgier kan ook wegens idem Quote
-sanne Geplaatst: 26 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2014 Bedankt, het moet wel gaan lukken denk ik Quote
Itoero Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Ik plant ze in compost of gebruikte potgrond.Echt bemesten doe ik pas in februari/maart, als ze beginnen te groeien. Je moet pas in mei opletten voor de uienvlieg.Tegen dan is de compost die je in het najaar aanbrengt al geen compost meer te noemen en trekt het de uienvlieg niet meer aan. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Bit Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 In dit topic : knoflookvraagjes-t11328.html wordt ook wel wat over de bemesting behandeld.Verder de andere topics ook over de knoflookteelt Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.