Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ga wel erg snel de laatste 14 dagen en zeker niet zoals gevreesd
Aan dit tempo komt het denk ik nooit goed.

Tussen maandag 29 december en 6 januari liggen al 8 dagen. Ik sta voorlopig nr 9 op de lijst.

Dus als het wat meezit heb ik tegen 8 maart het pakketje en ik ben nog niet de laatste.

Spijtig

Hoe het er nu uitziet moet het zeker lukken een maand vroeger dan gevreesd?

Het ging inderdaad alleen bij de eerste zending wat trager. Postbode die dag later leverde waardoor Willy al naar de Ardennen was Normaal duurt het 1 tot 2 dagen tel daar 2 kijk/uitzoek dagen bij en dan gaat het dubbel zo snel als die 8 dagen. Gelukkig maar . Dus een hele dikke merci en doe zo voort voor iedereen

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet dat ik de zaak wat somber inzag.

Het doet mij een groot plezier dat iedereen zijn best doet om, in de mate van het mogelijke, alles vlot en snel te laten verlopen. Ook de veelheid in soorten en rassen is dik in orde.

Misschien een idee om het pakje zaden binnen een maand of 6 nog eens rond te laten gaan bij de geïnteresseerden?

Ik kijk er naar uit om sommige gewassen eens te proberen. Van pepers en paprika's ken ik bijvoorbeeld niets.

Dan begin je wat te zoeken en kom je tot de ontdekking dat je er nooit aan gedacht hebt om een aquarium als propagator te gaan gebruiken. Hoe is het mogelijk.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Dus een hele dikke merci en doe zo voort voor iedereen

Als er iemand in het bijzonder moet bedankt worden dan ben jij het wel voor het initiatief en het werk dat je er ingestoken heb.

Geplaatst:

We hebben er deze avond door gegaan, met de PC ernaast om alles op te zoeken.

'k heb weer een paar nieuwe dingen ontdekt, zo had ik nog nooit van olijfkomkommer gehoord.

Ten laatste dinsdag gaat het op de post, ik vrees dat ik morgen niet bij de post geraak.

P.

Geplaatst:
We hebben er deze avond door gegaan, met de PC ernaast om alles op te zoeken.

'k heb weer een paar nieuwe dingen ontdekt, zo had ik nog nooit van olijfkomkommer gehoord.

Ik had er ook nog nooit van gehoord en zaden zijn ook apart dus er ook enkele van gehouden om eens te testen . Ben benieuwd .

Geplaatst:
Ik heb hier ook nog zaden liggen hoor, wie er wil neemt maar gerust, ik vul ze wel weer bij.

2015 is voor mij een test jaar 1ste jaar met serre . Dus eerste jaar peper en paprika (ondertussen al 45 soorten) tomaten (ook al meer dan 10 soorten) en dan wat meloenen en olijfkomkommer en dan nog de vaste waarden in de tuin . Dus van de meeste maar 1 of 2 planten en dan zien we wel wat ons bevalt voor volgend jaar .

Dus een 4 tal zaden vond ik meer dan genoeg . En de zaken die ons bevalt nemen we dan wel zaden via theezakje methode .

Geplaatst:

Naar die olijfkomkommer ben ik ook wel benieuwd...heb er ook een paar zaadjes van genomen om eens uit te proberen

Even een off-topic vraagje: kan die ook gewoon buiten geteeld worden?

Geplaatst:

Ik heb ondertussen Enveloppe 1 ook ontvangen deze morgen.

We zijn er net doorgegaan (veel pepers... ik kijk er naar uit !)

Beide enveloppen 1 & 2 gaan morgenvroeg op de post. Ik neem wel een of andere Track en Trace optie aangetekend ofzo.

Ik begin zo een vermoeden te hebben dat ik een grotere moestuin nodig ga hebben...

Perk

Geplaatst:

Haha jij niet alleen Ik kan gelukkig nog met 3 are uitbreiden dat wordt een hoop gras wegschuppen

Ik ben echt blij dat de meesten zo tevreden zijn over de inhoud, wil zeggen dat iedereen een mooi zaad je bijgedragen heeft.

Geplaatst:

Ik heb al een paar dingen van mijn plan moeten elimineren om plaats te maken voor leukere dingen... minder sla, minder look, minder kruiden... Meer pepers!

Geplaatst:

beide zijn deze morgen op de post gedaan, track & trace - aangetekend.

Normaal zou je het morgen moeten hebben.

ik heb jullie een PB gestuurd met je tracking nummer.

Dit jaar is voor ons echt de 'grote' start van moestuinen na het voorzichtig uitproberen in 2014.

Ik vrees wel met zoveel peper en tomaat soorten naast elkaar, dat zelf zaad winnen riskant is voor raszuiverheid.

P.

Geplaatst:

Bij tomaat en paprika (en dus ook peper) soorten is de kans om kruisbestuivingen niet zo heel erg groot. Kleine bloemen en door trilling van de plant is er al eigen bestuiving werken kruisbestuivingen niet in de hand, maar het kan natuurlijk wel hé. Ik heb er toch nog geen rare dingen bij meegemaakt, bij kolen en cucurbita soorten (pompoen, courgette, meloen,...) zit dat wel even anders.

Zoek wel eerst even uit wat F1 is en welke rasecht zijn en dus zaadvast.

Geplaatst:

ik neem normaal geen F1 voor alle zaken waar ik zelf nog mee wil doorkweken, en de pompoenen ga ik beperken tot 1 soort dit jaar.

Maar de courgetten staan ook in de buurt...

Geplaatst:
Wanneer de volgende ronde voor de enveloppe begint, zou ik heel graag meedoen Als er een volgende ronde georganiseerd wordt natuurlijk

Dat zal ik proberen te onthouden wokfish. Stuur mij anders al even een pb met uw adres gegevens door.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...