Tari Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Ik wil beginnen met munt te kweken. Ik had dit jaar een plantje munt bij de AH gehaald met het idee om die te kweken. Die stond gewoon (zoals op de beschrijving stond) op een plek met schaduw en kreeg om de dag water. Echter was de hele plant binnen een week verschrompeld. Nu hoorde ik links en rechts dat a) die plantjes niet bedoeld zijn om mee te kweken b) ze juist in de zon moeten staan en c) lang niet zoveel water nodig hebben als de beschrijving aangaf (om de dag) Wat is de beste periode om te zaaien (ik las ergens tussen maart en augustus)? Ik heb een tuin die eerst voor in de volle zon staat en rond 3 uur achter in de volle zon staat. Wat is de best plek om mijn potje munt neer te zetten? Quote
TimHoorn Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 De belangrijkste tip om munt te kweken: Doe het in een EMMER, POT, BAK of whatsoever!!! Het gaat je hele tuin door... Verder is mijn ervaring dat het gewoon groeit. Ik kijk er eigenlijk niet naar om. Bij mij staat het in een emmer op de tuin en gooi alleen als het lang droog is wat water in die emmer. Quote
Tari Geplaatst: 14 september 2014 Auteur Geplaatst: 14 september 2014 Bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga het maar eens op deze chill manier proberen Quote
Stan Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Zaaien kan heel goed hoor maar een stek gaat veel sneller en is soortecht. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.