Geplaatst: 1 oktober 201410 j Ik heb een kat met krentenbaard. Mij is al geadviseerd om stenen etensbakjes te gebruiken ipv plastic.Heeft er iemand verder ervaring/tips? http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 1 oktober 201410 j Krentenbaard is een zoönose, wat betekend dat het besmettelijk is voor dier en mens. Een bezoekje bij de dierenarts die waarschijnlijk antibiotica geeft, is wel zo verstandig.Wat een stenen bakje er mee te maken heeft, begrijp ik niet zo? Een rvs bakje is beter schoon te maken en te ontsmetten.
Geplaatst: 1 oktober 201410 j overgevoeligheid voor plastic kan krentenbaard veroorzaken/aanwakkeren of iets wat lijkt op krentenbaard (daarover verschillen de meningen). plastic eetbakjes weghalen is dus om gevoeligheid voor plastic uit te sluiten. rvs kan dat trouwens ook veroorzaken, vandaar dus steen.
Geplaatst: 1 oktober 201410 j hoe dat verband ligt is mij ook niet helemaal duidelijk. de ene arts zegt dat plastic niet goed genoeg schoongemaakt kan worden.een ander zegt het niets met de bacterie te maken heeft, maar het een soort plastic allergie/overgevoeligheid is met dezelfde symptomen als krentenbaard.
Geplaatst: 1 oktober 201410 j Als het een plasticallergie zou zijn, zou het niet geen zoönose zijn en dus besmettelijk zijn voor mens en dier? En wordt er geen antibiotica voorgeschreven, als behandeling?
Geplaatst: 1 oktober 201410 j als het een allergie is dan heb je idd niets aan antibiotica. alleen is het blijkbaar lastig om dat onderscheid te maken. het advies wat gemma had gekregen over de plastic bakjes weghalen is stap 1. wordt het beter dan is het probleem opgelost.wordt het niet beter dan zou ik toch (weer?) contact opnemen met de DA. hier was het met wegdoen van plastic waterschaal opgelost dus ik heb geen verdere tips...
Geplaatst: 1 oktober 201410 j Hier ook een kater (inmiddels overleden) die er last van had. Altijd nadat ik weer eens vergeten was een plastic tas op te ruimen na het boodschappen doen, en hij er uitgebreid mee had geknuffeld. Geen idee hoe het precies zit, maar wij moesten dus ook inderdaad alle plastic tassen etc wegruimen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.