slavegirl Geplaatst: 17 oktober 2014 Geplaatst: 17 oktober 2014 in mijn tuin heb ik een heleboel oost indische kers,(o i k) en die zit vol met de rupsen van het koolvlindertje, denk ik, groenige lijfjes met zwarte streepjes patroon, nu vraag ik me af, hoe en waar overwinteren die rupsen?gaan ze de grond in? want ze kruipen nu over mijn kozijnlijsten en afdakje.. wie maakt mij wijzer? Quote
Bit Geplaatst: 17 oktober 2014 Geplaatst: 17 oktober 2014 Zover ik weet verpoppen rupsen die volgegeten zijn in de strooisellaag van de bodem en komen dan in het voorjaar weer te voorschijn ( als vlinder ).Strooisellaag/ andere plekjes die beschutting bieden tegen de elementen.Een groot deel redt het overigens niet zo ver : vogels / andere vijanden / type winter etc. Quote
harm07 Geplaatst: 18 oktober 2014 Geplaatst: 18 oktober 2014 Koolwitjes overwinteren inderdaad als pop. Ze hangen dan tegen een boomstam of muur aan, met een soort draadje om de pop heen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.