normanmichiels Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Kan je bij de snoei van een vijg in het oude hout snoeien of mag je enkel de loten van het voorbije jaar wegnemen zonder de oogst voor volgend jaar te compromitteren? Ik zou namelijk een vijg in pot flink willen kortwieken en hem tegelijkertijd verse grond geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 31, 2014 Share Posted October 31, 2014 ja, je kunt in het oude hout snoeien, als de vijg in diepe rust is een diep gesnoeide vijg kan niet tegen strenge vorst hier worden alleen de vijgen rijp die het eerste jaar in de oksels van de takjes zitten en het tweede jaar afrijpenals je die dus wegsnoeit heb je alleen vruchten op de nieuwere takjes en die rijpen hier niet genoeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
normanmichiels Posted October 31, 2014 Author Share Posted October 31, 2014 Mooi, dan ken ik hem de vorm geven die ik wens en vooral niet te groot laten worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts