Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Living Tomorrow, nieuw restaurant dat zelf kruiden kweekt

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren eens heel lekker gaan eten in het fonkelnieuwe restaurant van Living Tomorrow.

Veel nieuwe dingen gezien, echt de toekomst voor binnen enkele jaren.

De kok heeft er beschikking over altijd verse kruiden, ze kweken ze zelf in een door Philips ontwikkelde groeikas. De temperatuur is op de vier verschillende niveaus apart te regelen, de vochtigheid word geregeld en twee keer per dag krijgen de kweekbakken langs onder water. Jammer dat niemand me kon zeggen welk soort lampen er daar in gebruikt worden, soort tl licht, heel fel wit licht.

Ook constante ventilatie in de ruimte en wel 12cm dik geisoleerd.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wat gaaf dat ze zelf hun eigen kruiden kweken!

Geplaatst:

Alleen kruiden of kweken zij ook de groenten die je op je bord krijgt?

Geplaatst:
  • Auteur

De kok kweekt alleen maar de kruiden.

Die kast is niet groot genoeg om groente te kweken.

Hoogte = 2 meter ongeveer

Greedte = 1,2 meter

Diepte = 0.8 meter

Dar heb ik niet gemeten maar geschat.

Er kwamen wem mooie verse kruiden op ons bord, zeker voor de garniering was dat perfect.

Geplaatst:

Dat zal best wit zijn geweest zijn, ja. Meeste planten vangen lichtgolven van tussen de 400-500 en 600-700 nanometer. Dat is voor ons oog wit en blauw licht.

Zat er tl-licht in? Ik had verwacht in het hedendaagse tijdperk dat er led-lampen in zouden zitten. Zijn ze ook hard mee aan de weg aan het timmeren bij de meeste lichtproducenten.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
  • Auteur

Het zagen er me toch 18 watt tl lampen uit maar kon het niet lezen wat er op gedrukt staat.

Geplaatst:

Als het echt tl-lampen zijn, gok ik zomaar op t5, iets smallere en zuinigere buizen die de t8 lampen steeds vaker vervangen. En dan in de kleuren 965 en 940.

Misschien ook wel wat, 930's, maar dat is wel erg gelig licht. Wat de meeste mensen in huis hebben hangen, zeg maar. Ik heb ze zelf als langste branden boven mijn aquarium. Wat vriendelijker aan de ogen, en voor het slaapritme.

Waren het t8 buizen, dan mag je de 9 in een 8 veranderen. Wat je zelf van plan een systeempje op te zetten?

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Bij dit soort dingen vraag ik me altijd af of het nou echt goedkoper en milieuvriendelijker is om het zelf te doen. Op deze manier althans. In de zomer groeien kruiden natuurlijk gratis en geheel milieuvriendelijk buiten. In de winter is het een ander verhaal, maar dan moeten ze de boel wel bijzonder energiezuinig hebben ingericht. En waarom alleen kruiden? Nieuw is dit trouwens ook niet echt, er zijn allang allerhande restaurants die hun eigen dingen kweken. Bijvoorbeeld Villa Augustus in Dordrecht, of De Kas in Amsterdam. Maar, fijn dat het zo lekker was!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.