Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Doorschieten spinazie


Merel

Aanbevolen berichten

Ik heb twee makkelijke moestuinvakken met spinazie. Afgelopen week heb ik voor het eerst wat spinazie geoogst voor bij een gemengde salade en nu zie ik dat de spinazie al doorschiet . Wat kan ik nu nog doen? Kan ik de spinazie nog oogsten (in een vak zat nog maar een bloemknopje en dat plantje heb ik eruit getrokken). Of moet ik het nu juist laten staan om zaad te kunnen winnen? Dit is mijn eerste echte moestuinseizoen dus veel ervaring heb ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou flink wat oogsten gaan en bv de bloei eruit snijen als het nog niet te erg is maar de bladeren kun je gewoon nog eten.

Met al dit soort vlugge groente kun je best wat jong oogsten ipv wachtten tot het groter is, dan gaat het opeens vlug en gaat doorschieten.

ik weet niet of je spinazie gekjookt kunt invriezen maar mischien is dat een optie, ben zelf beetje kookkluns.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...