Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bloemen


heavythibaut

Aanbevolen berichten

Geheel afhankelijk om welke bloemen het gaat. De term 'bloemen' is wel heel erg breed he ? De ene bloem wel , de andere zeker niet. Net als met groenten, bomen, struiken, whatever. Het een is het andere niet. Er zijn bloemen die rijker en langduriger bloeien zónder mest, en van mest ziekig worden en andersom. Wil je Dahlia's; die lusten wel wat bv.

 

Ook de tem snijbloemen zegt mij eigenlijk niet zo veel. Bloemen voor de pluk dus. maja.... Bedoel ik verder niet vervelend hoor, maar iets meer moet je wel zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dahlia's houden wel van een rijke grond ja. Die moeten toch wel heel wat werk verrichten: gróót worden en ook nog véél bloemen maken, gróte bloemen. En dat alles in 1 seizoen.

Dahlia's poot je in het voorjaar, beetje afhankelijk van hoe zwaar of laat de winter is ( kunnen niet tegen vorst ) worden ze meestal aangeboden in april / mei en dan poot je ze ook.

Nú poten raad ik je af en wordt eigenlijk ook niet gedaan. Wel wat veel kans dat ze weg zullen rotten in de bodem de komende winter. Of kapot vriezen bij zware vorst, mochten we die krijgen.

 

Er is overigens een apart topic over Dahlia's. Rechtboven in het zoekvenster kun je intypen : 'Alles over Dahlia's ' , dan krijg je vanzelf dat topic. Staan vele ervaringen in van onze mede-forummers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...