Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bonenkruid en afrikaantjes gezaaid.

Peterselie overgepot en nog wat bijgezaaid.

Mini bell paprika, explosive ember peper, sweet banana paprika, dulcia tomaat, balkonstar tomaat, jip en janneke tomaat overgepot. Appelmunt, citroenthijm en olijfkruid gekocht en ook overgepot.

Alles buitengezet.

Bessenstruiken bewaterd.

Geplaatst:

Gisteren goed bezig geweest. Moest ook wel want had de fysiofitness afgebeld om naar de tuin te gaan. Nou... alle spiergroepen hebben een beurt gehad...

Heb een stuk tuin bij het huisje veroverd. Aan de zwaar verwaarloosde kant. Stond dat blauwe kinderbadje al een paar jaar (ging maar niet lek) als onkruidonderdrukker. Maar omdat er kikkers in woonden en het badje maar vol bleef kon ik die niet verschuiven. Nu was ie eindelijk lek en leeg.

En was er dus een schone ronde plek. Had ik eigenlijk een randje voor nodig had ik bedacht. Volgende dag lag deze ter geef bij de overburen. Perfect timing.

Verder erom heen spitten gaat nog niet dus dit is een goede tijdelijke oplossing.

Dus de derrie uit de "vijver" onderin, daarbovenop wat droge takjes enzo, laagje grasmaaisel. En vervolgens drie kruiwagens met de potgrond uit de potten van vorig jaar erop. Beetje haardvuurafvalas erdoorheen. Beetje mest erbij.

IMG555370161432307909.JPG

En toen plantjes erin. Het is weer een moestuinforumborder geworden.

Forsythia van RvO, Sering van Piroska, Helleborus van Ciska, Alliums van Estemy, Lathyrus Heavenly Blue, Laurier, Valeriaan. En nog wat Sedumstekjes, stokrozen? en een Engelwortel die al lang staat te creperen in een pot.

IMG555619601432308062.JPG

De viooltjes had ik net gered toen de tuinlui de planten in de bloembakken gingen vervangen. Het vloekt wel wat met dat rode randje... mooi is anders... maar ach...

Dus heb nu een oase in die zee van onkruid.

En nu maar hopen dat de slakken de boel een beetje met rust laten.

Vandaag hier thuis gebleven, wegens hevige spierpijn... , bloemetjes aan het verpotten geweest, pepers naar buiten gezet, courgettes en komkommers en tomaatjes aangeaard (had expres gezaaid in half volle potjes).

Geplaatst:

2 bakken van 2 bij 1,25 gevuld met tuinaarde en potgrond. Daarna de gezaaide aardbeien uitgeplant in 1 van de bakken en bloemkool en rode kool. Daarna de gezaaide passiflora 3 plantjes in de volle grond Gezet. Daarna nog wat gras gemaaid.

Geplaatst:

mais verder uitgeplant, 1 veenmol aan de vogels geschonken, boogjes voor de preitunnel gezet, prei net gered van dorstdood, knolselder - 1 uitgeplant, venkeltje uitgeplant, ennuh, hoe heet dat ook alweer, iets wat je op je knieën doet, 6 letters, rijmt op bieden...

straks de koolzaailingen en de dahlia's uitplanten , dat wordt nog een aardige klus want het zijn er 50 en ze moeten allemaal in een ring met cacaodoppen wegens slakken

Geplaatst:

Met gieters water in de weer geweest, de toch echt veel teveel gezaaide tomaten gedeeltelijk in ondersteboven emmers gehangen kleine alternatieve regendans gedaan terwijl ik minimaal een "god" aansprak nadat ik een spier verrekte.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Klimrek gemaakt voor de pompoen en 4 verschillende soorten pompoen uitgeplant. Pluksla gezaaid.

Ligusterhagen in de voor- en zijtuin gesnoeid, de laatste buxusbollen gesnoeid en onkruid uit gedaan in de voor- en zijtuin.

Geplaatst:

Een Black Satin braam gepoot;

0pweSqI.jpg

Ik was vanmiddag in het tuincentrum, totaal niet met de bedoeling om fruit o.i.d. te kopen.

Totdat bovenstaande schone dame mij wenkte en ik haar niet kon weerstaan.

Iemand trouwens ervaring met deze soort?

Op het forum is er niet veel over te vinden.

Geplaatst:

Veel bloemzetting op weinig blad, dat sprak me wel aan.

Ik heb ook nog een Thornless Evergreen staan, maar die vind ik nogal woekerig door de ellenlange zijscheuten.

Hoe dat bij die soort gaat met vruchtbezetting is even afwachten, want die heeft zijn eerste knoppen pas kort geleden laten zien.

Die plant gaat het tweede jaar in, ik heb het eerste jaar weinig vrucht gehad doordat ik hem vrij laat had geplant.

Geplaatst:

Hoi Frans ik ben erg benieuwd naar hoe deze braam het verder gaat doen in je tuin. Zeker Veel bloemknoppen dat spreekt mij ook aan.

is het trouwens een soort wat veel voorkomt. Want ik heb deze nog niet echt ergens gezien meestal valt mij dat soort dingen wel op.

ik hou namelijk van apart en dit vind ik een best aparte braam.

Geplaatst:

Ik heb hem bij ons bij een Intratuin vestiging vandaan en hij was me daar nog niet eerder opgevallen.

Het schijnt volgens een andere site al een wat ouder ras te zijn.

Volgens de beschrijving is het een braam die laat zijn vrucht geeft, ik denk dat de mijne een voorsprong in de kas heeft gekregen.

Ik kan hem dus pas echt beoordelen volgend jaar, maar wel (hopelijk) al laten horen hoe de vruchten zijn.

De Evergreen heeft wat meer sierwaarde en is vroeger, wellicht dat je hem daardoor wat meer tegenkomt.

Geplaatst:

Voor het eerst dit jaar de hedera die tegen de volle breedte van de achtertuin is geplant door de achterburen gesnoeid. Vorig jaar ook diverde keren moeten doen. Wat een verschrikkelijk spul! Vorig jaar geen last van gehad, maar vandaag meteen uitslag op mijn onderarmen van gekregen

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Laurier, bieslook, peterselie (krul en platte) uitgeplant) bonenkruid vergeten bedenk ik nu.

Groene, gele en paarse struik boontjes gezaaid.

Wigwam gemaakt en olijfkomkommer en chinese slangen erbij geplant.

Onkruid weggehaald en een (bloem)kolen bak gemaakt van houten paletten.

Geplaatst:

kool uitgeplant (ja, met handje mest, kali, kalk, met kraagje, borderrol regen de veenmol, wat korrels escargo, een cloche tegen de duiven...wat een verwennerij hè )

prei uitgeplant (met boogjes voor tegen de preivlieg, net moet nog net), rest weggegeven

rode kool uitgelaten, aan 3 stokjes

water gegeven in de kas en de eerste luisjes gekild

Geplaatst:

Enorm zware klei brokken met daarin veel distels en paardenbloem Weggebracht naar ons gat container.

en veel onkruid weg gehaald. Het weer was super ook heb ik even lekker van het weer genoten.

Geplaatst:

Een stommiteit

Paprika planten naar buiten verhuisd en ze in de volle zon gezet. Een uur later zagen ze er al erg treurig uit, snap het zelf ook niet goed want dacht ze in de half schaduw te zetten. Moet even een vlaag van zinsverbijstering gehad hebben. Staan nu weer mooi en de schaduw en hebben een hoop vers fris water gekregen.

Geplaatst:

Vandaag de 1e pompoenen en bol/groene/gele courgettes op de tuin gezet. Nog wat tomaten ook. Komkommer en meloen in het kasje geplaatst.

Geplaatst:

Gisteren op de moestuin bezig geweest. Voor mijn tijdsgevoel is het nu nog ongeveer maart dus moeten ook de klusjes die daarbij horen nog gebeuren, zoals het hok opruimen en de Doornloze Braambende ordenen. Snoeien en ontwarren, het opbinden moet nog.

De knoflook en ui-achtigen gespoten met het bakingsoda/olie/watermengsel.

Regelmatig in het zonnetje gezeten met de voet omhoog.

Nog wat gewied. De Zwarte Framboos geplant.

Nog wat Bieslookbloemen weggeven aan kindjes om aan hun moeder te geven.

En uiteindelijk best wel teveel gedaan...

Oh... en mijn grondzeef opgehaald bij een huisje. Deze was namelijk tijdens mijn afwezigheid (zonder toestemming) gebruikt en op de bult achtergelaten waarna hij door deze mensen was meegenomen. Gelukkig hebben ze gereageerd op mijn "vermist" briefjes. Hoezee(f)

Vandaag bij het huisje ook weer van alles opgeruimd (ook weer zo'n vroeg voorjaarsklusje ). Brandhout in kisten gedaan en mooi gestapeld en daardoor het hele afdak/hokgebeuren moeten opruimen. Wat een gesjouw... Kon niet stoppen...

Dahlia's in de grond gestoken, Doornloze Braamstekken van moestuin tijdelijk in pot gezet.

En een rek gemaakt van bonenstokken en dunne bamboestengels voor de Japanse Wijnbes bij de heg aan de voorkant.

IMG559294751432570060.JPG

Net op tijd voor de buien klaar en droog thuis. Nu brak op de bank. Weer teveel gedaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...