Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2015)


Jorg

Aanbevolen berichten

Serre goed vastgemaakt, worteldoek geplaatst en tomaten en basilicum uitgeplant.

nog wat onkruid tussen de erwten en snijbiet vandaan geprutst en voorzien van mulch.

Rode biet opnieuw gezaaid, op de plaatsen waar die niet opgekomen was (wat best veel was)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gespit en opgekuist, beetje geplant in de serre, pintje gedronken met de buur.

 

IMG807076671431886628.JPG

 

Dat ziet er weer prooperkes uit hé, enne, de Bazin is kontent zulle.

Aan dat Watervat is goed te zien dat we nog niet veel regen gekregen hebben, ze beloven er meer volgende week.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal tomaten die toch te veel zijn buiten uitgepoot voordat morgen de regen komt. Een aantal een grotere maat pot gegeven, die blijven in de kas. De Herfstframbozen uitgedund / scheuten weggesneden. Toppen weggebroken uit een paar zwarte bessenstruiken. zaten propvol luis enzo. 3e keer dat ik een rondje langs de rode bessen kon maken om blad met de bloedblaar-luis weg kon nemen. Zware aantasting blijft uit. Buurtuinen hebben er erg veel last van.

Geconstateerd dat eigenlijk al mijn appelboompjes wel kunnen worden afgeschreven. De woelmuizen vieren feest of hadden van de winter feest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardbeien tussen de tomaten geplant.

Draad/hek van kippengaas tegen de konijnen wat beter geplaatst.

Onkruid gewied tussen de wat grotere zaailingen, en dan goed veel mulch ertussen gedaan.

Looppas tussen de courgetten en pompoenen uitgegraven.

Stuk gras langs de pompoenen weggegraven en vervangen door de uitgeschopte grond van het pad.

Oost Indische kers uitgeplant langs de draad/kippengaas naast de pompoenen.

 

Treurwilg takken geknipt voor het maken van stek water. Om de tomaten later mee te begieten.

Poging gedaan om wat stekelbaarsjes te vangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandnetel geoogst voor thee, gier en voor in de compostbak. Compostbak helemaal overhoop gehaald omdat de bak scheef stond. Deed het gelukkig al aardig goed, veel wormen/pissebedden en nog meer beestjes gezien. Gratis mooie kleigrond van de buurman in een bak geschept want het wordt onderhand al erg veel. Kunnen we straks mooi de vijver mee dicht gooien, voor een gedeelte althans.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

slot gemaakt, wat een gedoe door 1 afgebroken puntje omdat vermoedelijk de sleutel niet helemaal in het slot gestoken was voordat er flink aan gedraaid is (zal wel hoge nood geweest zijn )

 

wortelbed klaargemaakt en de bonenstokken voor de klimsnijboon, ben benieuwd want het zijn portugese zaden van een gele snijboon para vagem (voor de peulen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de courgettes - nog in potten - ná de hagelbuien pas weer terug in de kas gedaan. Nu net even gekeken naar de bladeren daarvan, ineens een stuk minder groen. Eerst nog maar weer een weekje wachten voordat ik hier van ijsheiligen spreek (hagel = ijs) en verder ga met afharden van het een en ander. Vandaag wordt weer hagel verwacht dus de boel blijft mooi binnen staan. Plannen om de bonen deze week verder te leggen nog een weekje (of 2) in de koelkast geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hadden enkele kolen ook zo'n hagelbui over zich heen gekregen, stammetjes staan nu vol witte 'stippen' van de hagelschade. Maar zien er wel goed uit voor de rest. Vandaag mijn 'speciaal' aardappel bed maken, dat en veel onkruid wieden staat vandaag op het programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege heel veel regen dat er aankomt en mijn ieniemienie kleine tomaten/pepers en aubergine plantjes heb ik flessen geknipt en over de plantjes geplaatst zodat ze niet platgeregend worden. Ook heb ik een afdak in elkaar geflanst maar nog niet neer gezet, eerst even het weer afwachten want de afdak haalt nogal veel licht weg.

 

Verder wat gewied en gewaterd, tot nog toe is het zo droog dat de grond barst. Nog een heel klein stukje nieuwe moestuin gespit daar waar pepers en tomaten moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tomaten naar beneden verhuist, wanneer het weer goed blijft mogen ze vanaf morgen overdag naar buiten.

courgette in de tuin gezet.

aardappels aangeaard.

her en der wat bij gezaaid en bonen in potjes gestoken.

 

eerste naaktslak van dit jaar uit de tuin verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister voor het eerst weer een harkje in de grond gestoken, bij het huisje (dus niet in de moestuin).

Veel gras in mn "border" en geconstateerd dat de goedbedoelende buurman, die ik had gevraagd het gras te maaien, ook de uitgebloeide stengels heeft verwijderd van planten en daarmee de planten zelf met wortel en al verwijderd heeft. Verbena bijvoorbeeld.

Vervolgens heeft hij al het maaisel enzo bovenop de enige Valeriaan gelegd dus die ligt ook in de kreukels op de grond.

Tja... Blij met het gemaaide gras... minder blij met de verwijderde/gekortwiekte plantjes.

 

En toen ging het regenen, en regenen en regenen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...