mariska72 Geplaatst: 28 juni 2015 Geplaatst: 28 juni 2015 Vanmorgen niet veel meer gedaan dan er genoten van een goed boek.vanaaf verder ... Quote als de nood hoog is ben ik nabij
Balto Geplaatst: 28 juni 2015 Geplaatst: 28 juni 2015 Een paar slabonen verplant die stok ipv stam bleken te zijn Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 juni 2015 Geplaatst: 28 juni 2015 Vanmorgen niet veel meer gedaan dan er genoten van een goed boek.vanaaf verder ... Die zag ik van de week op tv lijkt me ook een leuk boek, ik kijk ook nogal eens naar Groenland op tv. Quote
Itoero Geplaatst: 28 juni 2015 Geplaatst: 28 juni 2015 Ik heb vandaag m'n basilicum en drakenbloedboom verpot. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Erny Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Bonenstokken gezet en de stokbonen daarbij geplant. Bleek nog genoeg ruimte over om ook stamboontjes eromheen te zetten.Worteldoek weer over het courgetteveld gepind en aantal courgettes geplant.Geoogst. Quote
Balto Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Nog wat komkommerplantjes opgepot en wat stokboontjes gezaaid. Ook de mesthoop gekeerd. Quote
balkontuinder Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Andijvie geoogst. Nieuw bestelde zaden ontvangen per post. Pluksla geruimd. Alles flink water gegeven omdat de grond droger was dan ik dacht. Quote
mariska72 Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Vanmorgen niet veel meer gedaan dan er genoten van een goed boek.vanaaf verder ... Die zag ik van de week op tv lijkt me ook een leuk boek, ik kijk ook nogal eens naar Groenland op tv. Ik heb het boek op de fb pagina gewonnen en het echt een aanrader Quote als de nood hoog is ben ik nabij
mariska72 Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Vandaag (avond) veel water gegevenVerder het nieuwe watervat op hoogte gesteld zodat ik makkelijk met een kraantje kan werken.Maar vooral genoten .... genoten van het buiten zijn en het moois op de tuin(ondanks een paar stoorzenders die er normaal niet zijn). Quote als de nood hoog is ben ik nabij
HuubvG Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Ben nu aan het water geven, verder alleen wat basilicum uitgeplant en wat te eten geplukt. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Water gegeven2 snack komkommers geoogstwat raapjes eruit gehaald en weggegeven2 courgettes geoogst en weggegevenrabarber geplukt en weggegeven2 verdwaalde aardappels eruit gehaald (nog van vorig jaar een kleintje blijven zitten) die eten we denk ik morgen. Quote
geertlaurent Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Pffffffff 34 graden hier. Zo kan je zelfs op een vrije dag amper iets in de tuin doen. Hier en daar wat water gegeven bij planten die enorm slap hingen en een poging gedaan om onkruid te plukken. Quote
geedee Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Niks gedaan...veel te warm...straks nog even goed alles water geven. Quote
RobO Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 water gegeven en weer naar huis (36 graden > 25 graden)vanavond laat maar even aardbeien halen en nog wat water slepen Quote
Erny Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Gisteravond na de ergste hitte, gelukkig waaide het wel, wat geoogst, water aan de courgettes en boontjes gegeven en gras gemaaid met de bosmaaier. Bij het huisje de zinken badkuip schoongemaakt, achter gezet en met water gevuld.Vandaag heel snel op de moestuin (daar is het altijd nog weer een stuk heter als op de rest van het terrein) de aardbeien geoogst en groenvoer en nog wat gewaterd. Bij het huisje de sla verspeend, gewaterd, tomaten gegierd.En paar keer in de badkuip gaan badderen. Hitte was door de wind nog net wel uit te houden. Quote
HuubvG Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Van 0600 uur (18°) tot 0700 uur (19°) in de achtertuin en kas water gegeven, van 0700 (22°) tot 0800 uur (24°) de voortuin.Had dat beter andersom kunnen doen, de voortuin ligt op het oosten en daar was het al veel warmer.Tussen 0800 en 0830 (24° nu ook in de achtertuin) voor de familie huismus een vogelbad van een oude wok gemaakt, plus een zandbad met fijn geel zand in een verloren hoekje.Een likje zoutarme pindakaas hier en daar opgesmeerd, de mussen zijn nu de boel aan het verkennen.Nu (25° buiten en binnen) koffie en camera mee naar buiten en zolang het nog uit te houden is, lekker zitten en genieten onder een partij vliesdoek die ik gisteren al had gespannen tussen een waslijn en een T-balk voor wat schaduw later op de dag. Quote
RobO Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 water gegeven met dompelpomp heb er meteen nog een gekocht want door de lange slang is er veel weerstand dus debiet was matig Quote
gerritr1955 Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Niets ! Helemaal niets !!Met een temperatuur van 32,1 graden (17:45 uur) is het geen doen om maar enigszins te bewegen.Dus rustig houden en veel drinken. Quote Hortus est amicus meus.
RobO Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 biertje?(grap uit 20007 geloof ik?) hier: kilootje tuinbonen schoon ingevrozen Quote
balkontuinder Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Aalbessen geplukt en er jam van gemaakt.Water gegeven en tomaten met komst op eventueel onweer vannacht toch maar weer binnen gezet.O ja, en ook nog wat rossa lunga bosuitjes gezaaid (in de schaduw van de wortelen). Quote
HuubvG Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Gewied, eten geplukt en ontdekt dat de verbena in de voortuin weer dezelfde schimmel heeft als vorig jaar. Grond en teveel aan planten rondom de verbena weggehaald en verse compost bijgedaan, het is echte meeldauw en ik ga kijken hoe ik deze kan bestrijden. Edit: ja nu een biertje, kan niet wachten tot 20007! Quote
Haidabeach Geplaatst: 3 juli 2015 Geplaatst: 3 juli 2015 Een tuinstoel in de schaduw gezet en van daaruit met de slang wat water over de tuin zitten sproeien (over het gazon eigenlijk). Quote
Flup Geplaatst: 3 juli 2015 Geplaatst: 3 juli 2015 Courgettes geoogst en wederom wat mierengif gestrooid. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.