Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee in vollegrond wordt enkel uitgedund, dus waar teveel of te dicht op elkaar staat wat plantjes eruittrekken.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Nou zeg dat wel, voor je eerste seizoen ziet het er onwijs veelbelovend uit, doe je goed !

Geplaatst:

Wow dat wil groeien daar in die bak Rick. Enorm!

Ik moet echt zo'n koude bak regelen voor de winter... en een tunnel... en een kas... en wat kippen... en... en...

Good things come in small packages

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Geweldige oogst, maar je hoeft ze niet in 1x te oogsten je kan er paar weekjes overdoen hoor

• 1 year later...
  • 5 maanden later ...
Geplaatst:

N.a.v. dit ontwerp van de koude bak heb ik zelf inspiratie opgedaan en ben aan de slag gegaan. Dankzij mijn werk en marktplaats aan gratis 'grondstoffen' gekomen! Hieronder zie je het proces + resultaat!

Hieronder 1 van de 2 glasplaten (schuin)

2013-02-26-1085681362949562.21

Hieronder 1 van de 2 kozijnen, zelf gemaakt met balkjes en behulp van collega! (schuin)

2013-02-26-1098201362949579.21

Hieronder het eindresultaat! Ben trots. En bedankt voor het mooie voorbeeld. Er werd mij aangeraden om stenen te gebruiken i.p.v. hout aangezien stenen niet rotten. Totaal is 1m bij 1m. Compost en koeienmest zit erin. Ik heb de eerste radijsjes gezaaid. Ben benieuwd of ze de vorst gaan overleven.

2013-03-05-1257461362949597.04

Geplaatst:

Misschien een domme vraag maar mag een koude bak een paar kieren hebben?

Anders moet ik nog verder nadenken hoe ik het wil gaan aanpakken

zojuist een kleine bak in elkaar gezet maar zou het dus leuk vinden daar een koude bak van te maken. Zeker met het weer wat we nu steeds hebben gehad.

cimg560759851363873194.JPG

Geplaatst:

Het idee van een koude bak is gebaseerd op het feit dat je de extreme weersinvloeden enigszins buiten sluit. Veel werkt, maar niet alles.

Combinatie steen / hout / glas, kán. Plastic kan ook. Maar alles heeft z'n effect of invloed op het effect. Een koude bak sluit allereerst het hemelwater buiten. Hemelwater wat in dit jaargetijde ook koude betekent. Wind. ( ook koude en uitdrogende wind ) En overdag scheelt het warmte. Het wordt warmer in de koude kas dan daarbuiten door licht / zon.

Je kan vast zelf wel beoordelen of deze effecten bij jouw koude bak gewaarborgd worden , en in welke mate. Een kiertje hoeft niet erg te zijn ( ventilatie ) maar grote kieren geven tocht, en zeker bij sterke wind. Tocht is gewoonweg slecht. Verder kan het water bij jou op een aantal plekken naar binnen. Zelf beoordelen.

succes !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...