Guest Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 Hoi Ik had zaden van de gojibes besteld omdat ik deze een keer had geproefd maar dan gedroogd. Deze vond ik erg lekker maar nu lees ik op internet dat je deze bessen niet mag eten als je bloedverdunners gebruikt is dit echt zo. En kan iemand mij hier meer info over geven hoe of wat. En kan het gedroogd net zo veel kwaad als vers. Groetjes jessica Quote
loes Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 Medische info kan je beter aan je arts vragen. verschilt per soort bloedverdunner. Quote
Guest Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 Ik heb echt geen zin om risico te lopen met dat soort dingen. Ik denk dat ik het er dan toch niet erop waag wel jammer van de bestelde zaadjes. kan altijd de zaadjes opkweken en de plantjes weggeven of zo. Quote
loes Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 beter het zekere voor het onzekere zou het toch gewoon nog ff bij je arts vragen als je die weer spreekt. misschien kan je met jou medicatie wel gewoon gojibessen snoepen.duurt ook wel ff voordat er bessen aan je plant zitten. Quote
manowar Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 hallo ik gebruik ook bloedverdunners en vroeger kocht ik ook veel gedroogde gojibessen en at elke morgen een handje vol nu ik heb nooit echt kunnen ervaren dat het iets met mijn lichaam deed.ik heb gojibes ook gezaaid het kiemen gaat vlot tot ze 10cm zijn dan valt het stil en sterven ze af. Toen heb plantjes gekocht waar ik nu na 5jaar 2besjes heb van kunnen eten.Vorig jaar heb ik een plantje "sweet lifeberry" gekocht dat plantje was ongeveer een halve meter groot en van dat plantje heb ik ondertussen al bijna 20besjes kunnen eten (oktober) resultaat: ik ga al mijn vorige gojibesstruiken rooien en enkel met "sweet lifeberry" verder ,geen gedoe meer met zaaien en afwachten wat het wordt. Quote
Guest Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 Ik ga gewoon zaaien en kijken wat het word. Heb ttoch geduld en tijd zat. Heb de zaadjes nu toch al.en ik ga het zeker navragen bij me arts. Zelf had ik een tijdje geleden de gedroogde gooi bes gegeten en merkte ook niks. Maar je weet maar nooit. Het zekere voor het onzekere. Quote
Winters Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Heb je ook goed Jessica. Ik zou het denk ik ook bij een arts navragen. Quote
Recommended Posts