johan123 Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 hallo ik ben nieuw hier en ik had een vraag over mijn aardbeien planten.ik heb hier zo,n 100 aardbeienplanten staan.vorige week heeft het hier op een nacht een keer gevroren en nu is het binnenste van het bloementje bruin iemand een idee hoe dit kan?zal ik nu de bloementjes er af knippen? (zal morgen wel even een foto maken)mvg johan Quote
Eva Geplaatst: 7 mei 2011 Geplaatst: 7 mei 2011 ik zou ze gewoon laten zitten. de natuur lost dat meestal zelf wel op... Quote
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 ok maar ik denk dat het geen aardbeien meer worden.heb een foto gevonden van jan robben zijn site.zo dus alleen ik heb het bij veel meer bloemetjes.(zie nu ook dat ik het topic verkeerd geplaatst heb ) Quote
aardbeijim Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Hebben die bloemen vorstschade gehad ik zie niks speciaal Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
dennislp Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 hmm.. heb ik ook wel is gehad, gene idee waarom Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 aardbeijim:1 van de bloemetjes is bruin van binnen.hier een linkje: http://janrobben.blogspot.com/search?q=vorst+schade&updated-max=2010-04-25T18%3A02%3A00%2B02%3A00&max-results=20 dennislp:wat heb je toen gedaan? Quote
dennislp Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Niks.. heb t laten hangen maar kwam niks meer uit.. denk dat je die bruine t beste gewoon afknipt en weg gooid, zodat de plant er ook niet veel energie in steekt, en die energie aan andere aardbeien geeft. Heb even een mail gestuurd naar kweduivenvoorden.nl , is kijken of Erwin het antwoord weet Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 oh dat is jammer denk dat het bij mij wel bij een stuk of 50 bloemen zo is.ja denk dat ik ze er maar af haal dan kan de energie naar de uitlopers en de andere aardbeien.ben benieuwd naar het antwoord. mvg johan Quote
dennislp Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Das balen zeg.. zijn het doordragers of dragen ze maar een keertje? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 dragen maar 1 keer volgens mij.maar heb allerlei soorten ben het overzicht wat kwijt. ik ga de bloemen er zometeen af knippen. Quote
hansm Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Ik zou maar eerder Eva's advies opvolgen, bij de niet doordragende aardbeiplanten krijg je geen vruchten meer dit jaar als je de bloemen eruit haalt. Quote Players only love you when they're playing.
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 ik weet het niet zeker of het doordragers zijn of niet.en als het toch geen aardbeien meer worden kan ik ze er net zo goed uitknippen dan gaat de energie van de plant naar de uitlopers.of heb ik dit fout? Quote
dennislp Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Wacht anders even tot we antwoord hebbenvan Erwin/Kweduivenvoorden.nl Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 ja ze zijn hellemaal bruin en zijn al langer dan een week niet verandert. Quote
aardbeijim Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Ik heb MISSCHIEN maar 1 bloem beschadigt door de vorst. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 ik heb ze er al uit geknipt had bij mijn 116 planten zowiezo meer als 50 beschadigde bloemen en heb ook veel bloemen die omgeknikt zijn(door kevers volgensmij) heb gelijk oude en aangevreten bladeren er af geknipt. heb volgensmij ook last van spint. aardbeijim:hoeveel planten heb jij dan? ,het zal hier trouwens ook wel wat kouder geweest zijn. Quote
Borsalino Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Hier niks bevroren, weet nu pas welk risico ik gelopen heb om niet af te dekken, was 2.7° geweest op de koudste nacht.Niet dat ik geen vliesdoek genoeg heb, nog een rol liggen zelfs. Quote
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 het was hier -3.jij hebt wat meer planten als mij staan volgensmij. Quote
Borsalino Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 het was hier -3.jij hebt wat meer planten als mij staan volgensmij. Enkele meer ja Bij mij is de bloesem al bijna voorbij, de vruchten hangen er al aan bij de meeste. Ik zie nu dat je van Friesland bent, niet verwondelijk dat het daar vriest en hier niet, wel wat afstand verschil en wij hebben geen 11 Stedentocht, wel een kroegentocht, maar dat is iets anders zeker? Quote
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 nu al. bij mij nog lang nog niet.meeste bloemen zijn nog niet eens open. heb nu al wel veel last van ziektes en ongedierte bij m,n planten dit jaar. Quote
aardbeijim Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Ik heb rond de 45 planten maar daar zijn er 25 pas van nieuw en sommige planten hebben nog geen bloemen en er zijn bij mij ook al de meeste groene aardbeien. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Borsalino Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 nu al. bij mij nog lang nog niet.meeste bloemen zijn nog niet eens open. heb nu al wel veel last van ziektes en ongedierte bij m,n planten dit jaar. Welk ras, zal ook wel liggen aan dat je noordelijker woont. Ik heb Elvira de vroegste hangt vol met groene aardbeien in wording, nog enkele bloesems in volle bloei.Maxim is later maar ook al vol met groene aardbeitjes, die nog flink moeten groeien.Ananas-Aardbei, hangen ook al kleine groene beitjes aan, is ook later.In de serre Sonata in potten, vandaag de 2 eerste rijpe gegeten, zeer vaste volle zoete smaak en mooie perfecte vorm. Welk ongedierte en ziektes? Quote
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 oh dan zijn ze bij jou mooi vroeg. ik heb nu spint volgensmij want veel bladeren worden geelig gevlekt en er zit wit spul bij de planten en veel kevertjes bij m,n planten en zag vandaag ook een rupsje op een blad. heb nu trouwens 3 jaar een tuin ben nu 16 jaar. Quote
dennislp Geplaatst: 8 mei 2011 Geplaatst: 8 mei 2011 Leuk! Jongeren overheersen hier steeds meer Ik ben ook 16 Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
johan123 Geplaatst: 8 mei 2011 Auteur Geplaatst: 8 mei 2011 haha niet gedacht dat er meer van m,n leeftijd waren. ik begon met 5 aardbeienplantjes maar de tuin werd steeds groter,maar m,n grootste hobby zijn nog altijd mijn brommers. maar al mail terug gehad dennis? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.