Ga naar inhoud

Gevonden: Graseter die van struiken afblijft: Manengans

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Met de manengansjes gaat het goed! Of nou ja... ze redden zich, hebben totaal geen aandacht nodig met zo'n zachte winter. Er staat genoeg gras en onkruid, al dan niet met zaad. Dus ze zijn de hele dag druk.

Binnenkort moeten we er even een melkbus neerleggen, dan hopen we dat er op een dag een aantal kuikens uit komen wandelen

je kunt nu al op een aantal plekje een nest gelegenheid neerleggen .zo kunnen ze al iets gaan uitzoeken

leg in de nestkasten .plagen om gekeert gras deuk daar een ronding in wat strooi er in klaar is kees .wat je er ook kan bij leggen is houtmolm van een rotte boom .dan blijf alles lekker vochtig

zeker ons op de hoogte houden .....

Geplaatst:

Je kunt mischien zo'n eendenkorf ding maken, want je hebt toch cursus wilgentenen gehad.

Ik vindt die eendenkorven altijd mooi gezicht.

Players only love you when they're playing.

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Shit... 'iets' heeft afgelopen nacht 3 van de 4 manenganzen opgegeten/meegesleurd/laten verdwijnen.

Het laatste mannetje loopt in een weitje waar hij eigenlijk niet kan komen... Dus in paniek is het hem toch gelukt.

En in de hoek van hun eigen wei liggen veertjes. Aan onze kant, en aan de kant van de buren (weiland). We hebben nog rond gelopen, maar kunnen geen andere onderduikende gansjes vinden.

Die ganzen liepen altijd buiten, ook 's nachts. Ze voelen zich totaal niet fijn als je ze naar binnen doet. Stom, dus...

Geplaatst:

Wat klote! Vervelend voor jullie en de ganzen. Ik hoop dat je er achter komt wat er gebeurd is.

Ik vond ze leuk.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

klote inderdaad .. .op gesloten zitten ze inderdaad niet graag

maar mischiens een tip

je zou een ren.kunnen zetten die in zijn geheel uit draad afgesloten is en ze daar savonds in zetten .....

Geplaatst:

ja veel aangeboden worden ze helaas niet ,

je zou de opening ( deur van de draad ren groot kunnen maken.dan kun je ze er makkelijk in drijven .

wat je ook kunt doen is het eten op een plek zetten .waar je de ren wilt hebben .voer ze daar .zet de ren eventuweel als die klaar is op het stuk waar de manen ganzen komen .zo kunnen ze er aan wennen . en dan zet je het voer in die ren .zo ving ik hier altijd de carolina eendjes plus mandarijn eendjes ....

Geplaatst:
Er moet daar maar een badje komen, want we voeren ze niet. Water lokt ze wel, dus hopelijk zien ze die plek dan als thuisbasis.

tsom ook van mij voeren hoe kom ik er bij ......

gras genoeg .maar water zal ook wel een goed lok middel zijn

Geplaatst: (aangepast)

Experiment mislukt ik verkocht het laatste mannetje, want geheid dat het nog een x gebeurd en elke avond opsluiten kan de oplossing mischien zijn, maar even goed kan dat beest overdag terug komen.

Experiment stop zetten is denk ik de oplossing en iets anders nemen, bv een ander gans soort of een wat venijniger

soort de nijlgans is prachtig en ook vrij agresief tegen belagers, moet je wel leewieken anders zitten ze op het dak van je huis.

Op Mp staat van alles is juiste tijd met kuikens, ik zie toffe hoenderganzen,

Cereopsis ganzen zijn groot en voldoen denk ik heel goed om gras kort te houden geen zwemwater nodig, maar wat duur in aanschaf, maargoed waneer je fokt heb je ook weer iets bijzonders.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Maar dan vreet het beest ze weer op omdat ze zo klein zijn,

en s'nacht binnenzetten vergeet je toch jouw kennende niet rot bedoeld natuurlijk

Geplaatst:

Doe niet zo gek Hans We doen elke avond netjes alle hokken dicht, dus even wat gansjes naar hun ren drijven is niet zoveel werk extra. Zeker als ze daar al hun zwembadje hebben, en er 90% van de tijd toch al zelf naar toe gaan 's avonds. Dat doen ze nu namelijk ook, nu hun zwembadje in de fruittuin staat en ze zelf ook in de kippenwei rondhangen.

Geplaatst:

oke ik geloof je, nou dan op manengans jacht.

Heb je die meneer al gevraagd van vorige x of aviornis bij je in de buurt voor kwekers lijst.

mischien is dit wat 06-12280337

Arie Woonplaats Herveld (Gelderland)

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Ondertussen hebben we er alweer 6 lopen. 3 mannetjes en 3 vrouwtjes. 2 van meer dan 1 jaar oud, en de rest is van dit voorjaar.

Overdag lopen ze in de wei, en kunnen ze naar de fruittuin. En 's avonds 'drijven' we ze naar een ren, waar ook een zwembadje is en waar ze veilig zijn tegen rovers.

Dat opdrijven moest in het begin wel, maar de laatste tijd staan ze rond een uur of half 9 al te kwaken (al klinkt het liever dan dat lelijke gekwak van eenden) voor die ren, omdat ze er in willen. Ze gaan dan aan de kant als je aan komt lopen, en zodra het luikje open gaat stormen ze naar 'binnen'. Ze storten zich dan op het groenvoer dat we daar neergooien voor de kippen die ook in die ren zitten. Alsof ze niet de hele dag al in gras en groenvoer hebben gelopen

Geplaatst:

topie

manen ganzen zijn best tam te krijgen die wat ik toen hier had lopen gingen ook savonds alleen het nachthok in .

nu heb je een paar mooie gras maaiers rondlopen die ook alleen maar gras eten en geen bomen .....

ik ben dol op foto,s

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...