Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gevonden: Graseter die van struiken afblijft: Manengans


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Eten die veel gras? Ik vind ze zoooooo stom! Heb 20 jaar bij een vijver gewoond waar die krengen in zaten. Kwak... kwak... kwak.

Maar goed, als ze lekker grazen, en tussen de struikjes door kunnen en niet op de kleine struikjes gaan liggen, moet er misschien maar een koppeltje komen

Het is geen doen om te maaien tussen die struikjes. Over een tijd zijn het grotere struiken, en dus groot genoeg om geen last te hebben van lang gras. Maar tot die tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie op de wikipedia pagina over eenden, dat ze idd gras eten. Dat deden die bij ons vroegere huis eigenlijk nooit... Die zwommen alleen maar. We hebben hier ook geen water(tje), dus het moet wel een 'landeend' zijn.

 

Oh bah... gaan we nou echt eenden nemen?

 

Edit: Hans zijn beroemde fleseenden schijnen dan weer geen gras te eten? Ah ik word soms simpel van alle verschillende info die je tegen komt tijdens het googlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik trek de exoot weer in die eet natuurlijk ook van je struikjes nuja dan blijf ik bij een handvol cavia's

met een flink groepje eten die best je gras kort, maar nog steeds gaas nodig al hoeft dat niet hoog rond je struikjes.

en langs je hek ook vast gaas nodig.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier een stel muskuseenden en wat wilde eenden, vooral de muskuseenden zijn geweldig, heel aanhankelijk en vol humor, gras eten ze zeker, ze geven je eieren en uiteindelijk ook vlees.

Had nooit gedacht dat eenden zo interessant waren, maar dat zijn ze zeker, ik drink elke morgen een kop koffie met mijn eendjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben absoluut water nodig, in sommige artikelen over muskuseenden lees je dat ze alleen maar water nodig hebben waar ze met hun snavel in kunnen, maar ik vind het wel heel erg belangrijk dat ze het water in kunnen alhoewel ik er best een paar bij heb met watervrees.

Let wel, muskuseenden kunnen 30 jaar oud worden, ze eten ook insecten en absoluut gras.

Flesseeenden zijn ook mooi, maar ik ben echt verknocht aan mijn muskuseenden, heb een echtpaar, Emma en Gok en 2 vrouwtjes, die broeden elk jaar wat eieren uit, deze eenden eten we dan later op

Kan ze echt aanraden, behalve dat ze gras eten zijn ze ook geweldige motivators voor het werken in de tuin, ze zijn gek op de wormen die hierbij naar boven komen dus als ik maar ff met een schep of schoffel rondloop heb ik hun volle aandacht.

 

xexqq99831371155310.jpg

deze heb ik zelf uitgebroed, we hadden last van een marter die de eieren op het laatst kwam weghalen, kon 3 eieren redden met dit geweldige resultaat.

 

2d8g0p28911371155309.jpg

 

en dan nog eendje van Gok, mijn woerd met watervrees.

2d99oyg70521371155312.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn ze leuk Yola, ik kom bij je wonen ik ben wel oud maar best nog adopteerbaar

Maar die lieve eenden opeten, daar zou ik wel erg moeite mee hebben, die koppies zijn zo eigenwijs.

Niet op Jorieke letten met gekwak das een tik/trauma van haar terwijl gekwak juist gezellig klinkt.

 

Waarom vindt je water belangrijk dat ze er helemaal inkunnen, omdat ze dat zo leuk vinden mischien ?

Is een ingegraven bad of grote teil voldoende denk je en wat heb jij daarvoor?

 

Jorieke heb jij niet gewoon een sloot ergens op terein ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadden we maar een sloot, of schattig beekje ofzo Nee. Geen water op het terrein. Voor de ganzen hebben we wel een halve plastic ton in gegraven, maar dat wordt zo snel goor! Eigenlijk moet je die dan al om de dag leeghalen en weer vol gieten. Niet echt te doen, met zoveel water er in.

Ooooooit willen we een grote vijver, ook met eetbare vissen. Maar dat gaat er echt de komende 5 jaar niet van komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je nog niet te taai bent ben je welkom hoor Hans

 

Water hebben eenden gewoon nodig, zeker als ze jong zijn, om watervast te worden, zo blijven ze ook warm in de winter en droog in de regen.

Mijn woerd Gok wast zich in de waterbak, heb er 3 die ik 2x per dag ververs, we vangen regenwater op, dit gebruiken we om de dieren van te laten drinken.

Wilde eenden zijn fanatiekere zwemmers als muskuseenden, maar zolang ze de keuze hebben voel ik me het best en zij denkelijk ook.

Ben een groot voorstander van de "natuurlijke leefomgeving" van een dier zo dicht mogelijk te benaderen.

Grappig weetje over muskuseenden, ze kwaken niet, ze hissen als ze boos zijn en piepen wat astmatisch als ze blij zijn, maar that's it.

De wilde eenden kwaken wel, ik vind dat juist heel grappig, maar ja, dat is persoonlijk he.

Wij hebben een vijver/sloot die op de rivier is aangesloten, ben ik erg blij mee.

 

Het slachten doe ik overigens niet zelf, ik breng ze weg juist omdat ik ze zo leuk vind, maar als ik ze allemaal houd wordt het hier binnen de kortste keren een eendenbende, de woerden gaan sowieso vechten en de meiden treiteren.

Met de eenden heb ik veel meer een band dan met de kippen, eenden zijn veel socialer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt leuk klinkt het je hebt echt plezier van je dieren.

Ik herrinder me muskuseenden van school iedereen propte zijn brood in die eenden (vast niet gezond) en ze waren dan ook gigantisch maar inderdaad heel gezellig.

 

Jorieke nu muskuseenden niet kwaken kun je er niet meer onderuit

maar zwembadje lijkt mij dan wel nodig en ik hoor je zuchten bij idee, dat die dan steeds schoon moet

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En veel planten in plaatsen zodat algen geen kans hebben.

Een filter zou ook veel helpen om wat waterbeweging te hebben, maar met voldoende planten en genoeg water moet het wel lukken.

 

Als je een vijver wilt om eetbare vissen te kweken dan zal je wel een heel grote vijver moeten aanleggen. Eenden zijn dan ook geen goed idee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jouw in de buurt staat ook nog koppel nandoe tekoop, denk dat die ook je gras wel kort houden

Maar best mogelijk dat het terein wat je bedoeld daarvoor te klein is.

Serieus bedoeld trouwens hoor de nandoe !

 

hier kort en krachtig info. verzorging

http://www.aviornis.nl/vogels/vogelsoorten/loopvogels/nandoe/

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal je aan deze ook wel niets hebben ......

en dat midden in een woonwijk ...moet toch kunnen of niet ....

008.jpg

 

je kunt ook manenganzen nemen deze zijn iets groter als een eend .makkelijk te houden en eten veel gras

ze nemen genoegen met een kleine vijver in aanschaf ligt de prijs zo tussen de 35 en 50 euro per koppeltje

 

aviornis-manengans5.jpg

 

images.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...